کرونا بین پرسنل مترو، رانندگان اتوبوس و تاکسی

بر اساس گزارش سازمانهای مربوطه تا کنون ۳۰ نفر از پرسنل مترو تهران ، ۱۸ نفر از رانندگان اتوبوس تهران به ویروس کرونا مبتلا و ۳ نفر از رانندگان تاکسی نیز در اثر این بیماری فوت شده اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «فرنوش نوبخت» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص وضعیت جمعیت مترو در روز جاری گفت: با توجه به اینکه امروز اولین روز کاری ما است، تعداد قطارها را افزایش دادیم. قطارها خلوت است  و با حداکثر توان در حال کار کردن هستند.
او با اشاره به اینکه ظرفیت مسافر با کاهش محسوسی نسبت به قبل از شیوع کرونا مواجه شده است، گفت: کم کم به حداکثر ظرفیت پس از تعطیلات می‌رسیم، اما فاصله گذاری اجتماعی باعث می‌شود که نزدیکی سرفاصله قطارها را نداشته باشیم. امروز قطارها خلوت هستند و وضعیت جابجایی مسافر و آمار دائما در حال رصد شدن است.
نوبخت با بیان اینکه اگر میزان حضور مسافر در مترو بخواهد به یک میلیون و هشتصد هزار نفر برسد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای ما سخت خواهد بود، گفت: بهتر است همه مسافران از دستکش و ماسک استفاده کنند و از دستفروشان داخل واگن‌ها خرید نکنند و فاصله گذاری اجتماعی در آسانسورها و پله‌های برقی رعایت شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در خصوص سرفاصله حرکت قطارها گفت: سرفاصله حرکت متغیر است و براساس نیاز و ازدحام در ایستگاه‌ها به ویژه ایستگاه‌های تقاطعی تغییر می‌کند.
او درخصوص تعداد پرسنل مترو که به کرونا مبتلا شده اند، گفت: ۳۰ نفر از همکاران ما با کرونا مبتلا شده اند که تحت مداوا هستند و  نحوه درمان آنها پیگیری می شود.
تست کرونای ۱۸ راننده اتوبوس مثبت شد
محمود ترفع با تاکید بر اینکه توجه ویژه به حفظ سلامت عموم کارکنان شرکت واحد به ویژه رانندگان اتوبوس از اولویت‌های اصلی این مجموعه خدمات‌رسان است، افزود: با وجود انجام اقدامات ایمنی و بهداشتی، متأسفانه در مجموع تست کرونای تعداد ۴۰ نفر از همکاران مثبت اعلام شده که از این بین، ۱۸ نفر راننده هستند.
ترفع با اشاره به تأمین ۶۰۰۰ ماسک “ضد ویروس” با قابلیت مصرف طولانی‌مدت برای رانندگان و عوامل خطوط، اظهار کرد: روزانه به حداقل ۶۰۰۰ جفت دستکش و به عبارتی، هر ماه حداقل به ۱۸۰ هزار جفت دستکش صرفاً برای رانندگان و همکارانی که در خطوط اتوبوس و به اصطلاح کف خیابان در حال خدمت‌رسانی‌اند، نیاز داریم.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: از اول فروردین و ابتدای سال جدید، امروز بیشترین تردد شهروندان را در سطح شهر شاهد بودیم و ناوگان اتوبوسرانی تهران امروز پذیرای بیشترین تعداد مسافران در سال جدید بود.
 بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی، وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی، تقاضامحور است و با توجه به افزایش تعداد مسافران، تلاش شد تا با کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها و اعزام اتوبوس‌های بیشتر به خطوط پرمسافر، پاسخگوی تقاضای شهروندان باشیم.
فوت ۳ راننده تاکسی بر اثر کرونا
«علیرضا قنادان» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران  در خصوص آمار مبتلایان به کرونا بین رانندگان تاکسی گفت: از امروز برنامه‌ای را اجرایی خواهیم کرد تا آمار دقیق‌تری از تعداد رانندگان تاکسی که به کرونا مبتلا شده‌اند، داشته باشیم. این برنامه به صورت الکترونیکی است و آمار رانندگانی که خود یا افراد خانواده آنها مبتلا شده‌اند، جمع‌آوری خواهد شد.
او در خصوص تعداد رانندگانی که در اثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، گفت: متاسفانه سه نفر از رانندگان تاکسی در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.
قنادان همچنین در خصوص استفاده از تاکسی‌ها در روز جاری گفت: متاسفانه امروز شاهد افزایش مسافر در خطوط مختلف بودیم که نسبت به هفته گذشته رشد داشته است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همچنین با اعلام افزایش ۱۱ درصدی کرایه‌های تاکسی که هیات دولت آن را به تصویب رسانده بود، گفت: این ۱۱ درصد براساس مصوبه دولت افزایش یافته است، اما ۲۵ درصد افزایش کرایه‌های تاکسی در سال ۹۹ که در شورای شهر به تصویب رسیده است، در انتظار طی مراحل قانونی در فرمانداری است و هنوز ابلاغ نشده است و هر زمانی که به ما ابلاغ شود در دستور کار قرار خواهیم داد.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;