کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب و برق در کولرها با اعمال فناوری نوین

محرابیان در مراسم‌ روز ملی کیفیت از دستیابی به فناوری‌های نوین در کولرهای آبی خبر داد که با اعمال آن مصرف آب و برق تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز در مراسم‌ روز ملی کیفیت با اشاره به اهمیت مسئله کیفیت اظهار داشت: کمبود منابع انرژی‌ بر مسائل اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد، بنابراین باید مدیریت مصرف با استانداردسازی همراه شود.
وی افزود: شرایط مصرف انرژی طوری است که باید برای بهینه مصرف کردن آن فکری اساسی شود.
وزیر نیرو ‌ بیان کرد: بین وزارت نیرو و سازمان ملی استاندارد تعامل مناسبی برقرار است و اقدامات خاص و قابل توجهی انجام شد که نتیجه آن کاهش مصرف آب و انرژی خواهد بود.
محرابیان با اشاره به اینکه مصارف غیر منطقی بی‌تردید حاصل عدم استانداردسازی تجهیزات است، گفت: اخیرا محققان در سازمان ملی استاندارد اقداماتی در راستای بررسی کولرهای آبی انجام داده‌اند که با قرار دادن فناوری‌های نوین، در این تجهیزات مصرف آب و برق تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: از ابتدای آذر این فناوری در موتورهای کولر آبی اجباری خواهد شد و این اقدامات قابل تغییر است.
وزیر نیرو با بیان اینکه همایش‌ها نباید صرفا محلی برای گفت‌وگو باشد، گفت: باید تغییرات حوزه استاندارد و کیفیت بتواند کیفیت زندگی مردم را ارتقا دهد و این مسئله خروجی چنین همایش‌هایی باشد.
محرابیان بیان کرد: با منابعی که در اختیار داریم علاوه بر مصرف بهینه و استفاده از تجهیزات استاندارد برای ایجاد امنیت در نسل‌های آینده تلاش کنیم و این یک وظیفه ملی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;