کاهش مصرف آب با کولرهای تبخیری + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، کولرهای تبخیری اگر به تولید انبوه برسد می تواند اتفاق بزرگی در مصرف آب و برق داشته باشد .




حامد تفضلی طراح ایده کولر تبخیری که در حال حاضر در یک شرکت مهندسی در زمینه طراحی پایپینگ کارمی کند در گفت و گو با زیست آنلاین می گوید:.در حقیقت این ایده در ابتدا از بررسی چگونگی کارکرد کولرهای تبخیری بدست آمده و متاسفانه صاحب آن بنده نیستم بلکه یک محقق خارجی در ابتدا این فرآیند رو پیشنهاد داده و یک شرکت به دنبال طراحی مبدلی برای تحقق این فرآیند تلاشهایی کرده که بنده از نتایج کار این افراد به این طرح وساخت این کولر رسیدم.

 

 

 

 

البته باید بگوییم که شرکت یاد شده تمام اطلاعات رو در اختیار کسی قرار نداده و جز چند طرح شماتیک داده دیگری از این شرکت وجود ندارد.

 

 

 

وی که در جشنواره بوم تک ایده را ارائه داده و جزو ایده های برتر انتخاب شده است در ادامه می گوید: این کولر تماما به مبدل داخل خودش وابسته است که این مبدل جریان هوای ورودی را به گونه ای توزیع میکند که امکان سرمایش چند مرحله ای برای هوا فراهم شده و همچنین هوای خروجی از این کولر به دو بخش تقسیم می شد، بخشی که هوایی خشک و خنک دارد و برای سرمایش محیط استفاده می شود و بخشی که هوای گرم و مرطوب داد و به اتمسفر باز می گردد.

 

 

 

این کولر تنها از آب به عنوان ماده مبرد استفاده می کند و مصرف کننده های انرژی الکتریکی در این کولر شامل یک فن و یک پمپ آب هستند، دقیقا مانند کولرهای آبی فعلی استفاده می شود.

 

 

 

وی در ادامه می گوید :درضمن این دسته از کولرهای قابلیت ایجاد سرمایش بیشتر از کولرهای آبی موجود رو هم دارند در کنار این که این کولرها مصرف آب کمتری نسبت به کولرهای آبی موجود خواهند داشت.

 

 

 

این فعال دانشجویی در مورد سرمایه مورد نیاز راه اندازی این طرح می گوید : سرمایه مورد نیاز به تجهیزات تولید انبوه وابسته است و رقمی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان میتواند رقم مناسبی برای شروع کار باشد البته این رقم تماما برای خرید تجهیزات تولید انبوه مورد نیاز بوده این در حالی است که اجناس و مواد اولیه ساخت این کولر ها هزینه بالایی ندارد.

 

 

 

وی در خصوص صرفه حویی اقتصادی این کولر نسبت به کولرهای معمولی می گوید:


از نظر صرفه اقتصادی خریداران میتوانند با هزینه یکسان و چه بسا کمتر از کولر های آبی فعلی هوایی با کیفیت بسیار بالا تر از کولرهای آبی رو دریافت کنند و هوای خروجی کاملا خشک خواهد بود در حالی که میزان مصرف برق و آب خانوار کاهش یافته که این یعنی کاهش هزینه های جاری خانوار.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;