کاهش توانِ علمی و عملی مهندسان بیانگر نقص مراکز آموزشی است

مهندس ذوالفقار آهنی، ابراز تاسف کرد: در حال حاضر متاسفانه اطلاعات فنی و عملی مهندسان تازه فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌ها کافی نیست و این ضعف دانشگاه‌ها را در این زمینه نشان می‌دهد.
به گزارش تاسیسات نیوز، عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان خراسان جنوبی، درباره جایگاه فعلی رشته مهندسی، بیان کرد: برای بازگرداندن جایگاه رشته‌های مهندسی، دانش آموختگان دانشگاهی باید تحت آموزش عملی افراد متخصص و صاحب نظر در زمینه رشته خود قرار بگیرند. همچنین؛ ایجاد بستری مناسب برای اشتغال، تامین مالی و پیشرفت مهندسان تازه‌کار باید به صورت اصولی به وجود بیاید تا آن‌ها بتوانند نقش خود را به عنوان مهندس در جامعه امروز به خوبی ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متاسفانه اطلاعات فنی و عملی مهندسان تازه فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌ها کافی نیست و این ضعف دانشگاه‌ها را در این زمینه نشان می‌دهد. این مهندسان قطعا نیروهای تازه‌ای برای جامعه هستند؛ اما به دلیل پایین بودن سطح اطلاعات، عدم توانایی و نداشتن شغل مناسب با رشته تحصیلی خود نمی‌توانند به خوبی درآمدزایی کنند. به همین علت جایگاه مهندسان دچار تنزل شده و نیاز به اصلاح روند آموزش دارد.
مهندس آهنی اضافه کرد: مهندسان خوب در جامعه امروز دارای ویژگی‌های برتری مانند؛ قابل اعتماد بودن، صادق بودن، داشتن مهارت‌های ارتباطی، موفق در کارهای تیمی، دارای فکر باز و آینده نگر بودن، مدیریت شرایط، مشخص کردن هدف و کاهش پیچیدگی‌ها هستند.
عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان خراسان جنوبی، در پایان متذکر شد: مهندسان موفق، هرگز آسان موفق نشده‌اند. پس برای داشتن موقعیت‌های خوب باید مهارت‌هایی را کسب کنند و از طرفی مسئولیت‌پذیر باشند تا بتوانند از پس مشکلاتی که قطعا در اجرای کار با آن برخورد خواهند کرد، بربیاند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;