کاهش تعرفه خدمات مهندسی به ۳۰ درصد دستور حاکمیتی بود

انجمن مهندسان ساختمانی و تاسیساتی شمیرانات با ارسال نامه ای به وزیر راه و شهرسازی از کاهش تعرفه خدمات مهندسی به ۳۰ درصد انتقاد کرده و آنرا یک دستور حاکمیتی تلقی کردند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  تعرفه خدمات مهندسی ساختمان هفته گذشته ابلاغ شد و بر اساس آن مقرر شد امسال نسبت به سال گذشته این تعرفه ۳۰ درصد رشد داشته باشد. این تعرفه مورد انتقاد انجمن مهندسان ساختمانی و تاسیساتی شمیرانات قرار گرفته و باعث شده تا نامه ای به وزیر راه و شهرسازی با همین مضمون نوشته و ارسال کنند.
سوال اعضای حرفه مند سازمان استانها از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی این است که چرا و به چه دلیل و بدون ذکر دلایل متقن و موجه توسط آن وزارتخانه افزایش ۵۴.۵ درصد تعرفه خدمات مهندسی به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است
در این نامه انجمن مهندسان ساختمانی و تاسیساتی شمیرانات متذکر شده است که سوال اعضای حرفه مند سازمان استانها از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی این است که چرا و به چه دلیل و بدون ذکر دلایل متقن و موجه توسط آن وزارتخانه افزایش ۵۴.۵ درصد تعرفه خدمات مهندسی به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و آن را صرفا یک دستور حاکمیتی قید کرده اند.
جناب وزیر، تعرفه خدمات مهندسی به طور متوسط در کشور کمتر از یک درصد قیمت تمام شده یک ساختمان است، آیا وزارت راه و شهرسازی برای کنترل و کاهش آن ۹۹ درصد تاکنون دستور حاکمیتی صادر کرده اند تا به یک درصد تعرفه خدمات مهندسی رسیده باشد؟
جناب قاسمی وزیر راه و شهرسازی، واقعا یک درصد تعرفه خدمات مهندسی چه تاثیری در نرخ تورم قیمت تمام شده ساختمان دارد، این درصورتی است واسطه گران بیش از ۳۰ درصد انتفاع مستقیم از این حوزه دارند، بدون کوچکترین مسئولیت و پاسخگویی واقعا شایسته و در شان مهندسان حوزه صنعت ساختمان است که با مسئولیت نامحدود و با تعرفه بسیار ناچیز، خدمات مهندسی را ارائه دهند؟ آیا این تعرفه کم باعث افت ارائه کیفیت خدمات مهندسی نخواهد بود؟ آیا این موضوع منجر به افت ارتقا کیفیت ساخت و ساز نمی گردد؟ در آن صورت این تصمیم اشتباه منجر به یک خسران بزرگ ملی خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;