چک لیست اعمال ماده ۱۹ مقررات ملی ساختمان اعلام شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: چک لیست ها گذاره برگ ها و دستورالعمل چگونگی اعمال ماده ۱۹ مقررات ملی ساختمان برای صرفه جویی انرژی در ابنیه گرگان تهیه و آماده اجرا است.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا آلوستانی اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال ۱۴۰۲ صدور پایان کار برای ابنیه منوط به تحصیل دفترچه صرفه جویی انرژی در ساختمان ها است اقدامات لازم برای اجرای این قانون در دستور کار است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: برای مهیا کردن بستر لازم برای اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، تمامی فرم ها و دستورالعمل ها توسط کارگروه ویژه ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تهیه و آماده ابلاغ است.
وی گفت: مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در خصوص قوانین و دستورالعمل های صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان است و شامل ضوابط طرح، محاسبه و اجرای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی، سیستم های تاسیسات گرمایی، سرمایی، تهویه، تهویه مطبوع، تامین آب گرم مصرفی و الزامات طراحی سیستم روشنایی در ساختمان ها است.
آلوستانی ادامه داد: آماده اجرای مبحث ۱۹ قانون ملی ساختمان به صورت پایلوت در شهر گرگان هستیم و در صورت اعلام آمادگی راه و شهرسازی گلستان و شهرداری می توانیم این رویه را آغاز کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: برای تربیت ناظران برای کنترل چگونگی اجرای مبحث ۱۹ قانون ملی ساختمان در گرگان، دوره های آموزشی انجام شده و در صورت آمادگی دستگاه های متولی برای نظارت در این بخش مشکلی وجود ندارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;