پیوستن استاندارد به گروه کاهش اثرات تغییرات اقلیمی سازمان ملل

تاسیسات نیوز: سازمان های بین المللی استاندارد (ISO)، کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) و اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور (ITU) به عنوان تدوین کنندگان پیشرو استانداردهای بین المللی در جهان، علاقمند به همکاری با سازمان ملل متحد برای مبارزه با تغییرات اقلیمی هستند. فعالیت این سازمان ها در پاسخ به تصمیم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای ایجاد گروهی از کارشناسان به منظور “پیشنهاد استانداردهای مشخص برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل تعهدات صفر خالص از سوی عوامل غیردولتی” می باشد.
این سه سازمان ضمن تشکر از آقای گوترش به دلیل درک اهمیت استانداردها در سخنرانی افتتاحیه ایشان در مراسم COP26، اعلام نمودند از مشارکت در هر ابتکاری برای اشتراک گذاری استانداردهای موجود و کمک به تدوین استانداردهای آتی برای برآورده کردن نیازهای جهان، استقبال می کنند. این سازمان ها دارای صدها استاندارد بین المللی توافق شده هستند که برای دستیابی به تعهدات صفر خالص، از جمله اندازه گیری آلاینده های کربن، تعیین تغییرات آب و هوایی، استفاده از فناوری های بدون کربن و امثال آنها، اختصاص داده شده اند و بسیاری از آنها مرجع بین المللی مورد استفاده در سیاستگذاری پایدار هستند.
تعهد ایزو به اهداف صفر خالص با بیانیه اخیر لندن تقویت شد. این بیانیه متعهد می شود که استانداردها به تسریع دستیابی موفقیت آمیز به توافقنامه پاریس، اهداف توسعه ای سازمان ملل و فراخوان آن برای اقدام در زمینه پذیرش و تاب آوری کمک کنند. IEC نیز از اهداف این بیانیه حمایت می کند.
تکمیل کننده بیانیه لندن، “بسته اقدام اقلیمی” ایزو و IEC است، که از سیاستگذاران در تعهداتشان نسبت به کاهش آلاینده های گازهای گلخانه ای حمایت می کند. این بسته مطالعات موردی را ارائه می کند که درباره نحوه حمایت استانداردها از سیاست های عمومی و تاثیر بر طرح های تغییرات اقلیمی هستند.

ایزو، IEC و ITU به تقویت همکاری های خود برای دستیابی به انتشار صفر خالص ادامه خواهند داد و به عنوان اهرم از پلتفرم های مشترکی همچون کارگروه مشترک IEC-ISO-ITU در زمینه استانداردهای شهرهای هوشمند، استفاده می کنند.

منبع: سایت IEC
مترجم: پریسا فقیهی، دفتر روابط عمومی و امور بین الملل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;