پنج هزار و 300 نفرعضو نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل هستند

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: در حال حاضر پنج هزار و 300 نفر عضو نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل هستند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، فرید صالحی عالی افزود: از این تعداد سه هزار نفر دارای پروانه فعالیت بوده و فعال هستند.

وی وظیفه مهندسان ناظر ساختمانی را نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان عنوان کرد و گفت: در سالجاری برای یک و نیم الی دو میلیون متر مربع ساخت و ساز بخش خصوصی توسط مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در سالجاری 14 هزار فقره بازدید از ساختمان های در حال ساخت در استان توسط مهندسان عضوسازمان نظام مهندسی ساختمان انجام گرفته و 10 هزار مورد تاییدیه صادر شده است.

صالحی عالی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان تشکیلاتی غیردولتی و خودگردان است که تمامی هزینه هایش را از طریق نقشه کشی استحصال می کند.

وی ادامه داد:از نقشه هایی که به مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی معرفی می شود شش ونیم درصد از حق الزحمه مهندسان کسر شده و برای هزینه های بیمه و سایر هزینه های سازمان صرف می شود.

وی بهتر شدن وضعیت ساخت و ساز را در افزایش درآمدهای مهندسان ناظر ساختمانی موثر دانست و اضافه کرد: طبق اعلام سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باید یک چهارم الی یک سوم هزینه های ساختمان باید از مردم دریافت شود که به لحاظ توان مردم تخفیفاتی در دریافت حق الزحمه اعمال می شود.

وی با اشاره به رشته های تخصصی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: فارغ التحصیلان رشته های عمران ، معماری ، نقشه برداری ، مکانیک ، ترافیک ، شهرسازی و برق میتوانند عضو سازمان نظام مهندسی شوند.

وی افزود: اگر افراد صاحب صلاحیت ساخت و سازها را تایید کنند مهندسی ساختمان به هدف خود مبنی بر ساخت و ساز استاندارد ساختمان نائل می شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;