پروژه‎ای که نظام مهندسی اخطار داده بود و حادثه آفرید

 

 

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: در خصوص غیر استاندارد بودن پروژه‎ای که موجب حادثه شب دوشنبه شد اخطار داده بودیم.


 



به گزارش تاسیسات نیوز، شامگاه دوشنبه در بلوار صیاد شیرازی حادثه‎ای رخ داد که متاسفانه یکی از همشهریان جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر در این حادثه راهی بیمارستان شدند.

یک نفر کشته و سه نفر مجروح در اثر رانش زمین

 

شامگاه دوشنبه در بلوار صیاد شیرازی گرگان در هنگام انجام عملیات احداث واحد ساختمانی به دلیل حفاری غیراستاندارد و عدم استفاده از سازه نگهبان مناسب در پروژه، چهار نفر از کارگران که مشغول کار بودند دچار حادثه شده که با وجود تلاش تیم‎های امداد و نجات آتش‎نشانی و هلال احمر یک نفر از کارگران جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

 

از یک هفته پیش اخطار داده بودیم، اما توجهی نشد

 

در پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان در خصوص علل و مصوب اصلی این حادثه، مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان بیان داشت: در خصوص این حادثه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی و شهرداری گرگان به عنوان نهادهای مسئول در این حوزه از یک هفته پیش اخطارهای لازم را داده بودیم.

 

وی ادامه داد: با اینکه این اخطارها چندین بار داده شده بود، اما همکاری لازم انجام نشد و این حادثه ناراحت کننده رخ داد؛ اما اگر به این تذکرات با دید جدی‎تری نگاه می‎شد قطعا شاهد وقوع این حادثه نبودیم.

 

مالک، سازنده و قانون نامناسب مقصر اصلی حادثه شامگاه دوشنبه هستند

 

محمد آریان‎نیا اذعان داشت: حادثه تلخ شامگاه دوشنبه بر اثر گودبرداری غیر اصولی و استفاده از سازه‌های نگهبان فاقد استاندارد رخ داده است.

 

وی گفت: در این حادثه علاوه بر مالک و کسی که نخواسته یک سازه مناسب و ایمن ایجاد شود، قانون و ساز‎و‎کار نامناسبی که در حال حاضر وجود دارد مقصر بعدی در این اتفاق و حوادث بعدی هستند.

 

ابزار سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها یک قلم و کاغذ است

 

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اضافه کرد: ابزار سازمان نظام مهندسی و ناظران پروژه‎های مختلف که در خط مقدم در این پروژه‎ها قرار دارند چیزی جز یک خودکار و یک کاغذ نیست.

 

وی متذکر شد: این ابزار برای مالکی که می‎خواهد کار خودش را انجام دهد و به تذکرات گوش ندهد مناسب و کافی نیست.

 

آریان‎نیا خاطرنشان کرد: این اشکال و ایرادی است که برای سازمان نظام مهندسی وجود دارد و نهایت کاری که می‎تواند بکند این است که نامه نگاری کنیم و با نامه تقاضا کنیم که عملیات ساخت و پروژه متوقف شود.

 

نظام مهندسی نیاز به قدرت اجرایی دارد

 

وی متذکر شد: مبحث پلیس ساختمان نیز کاملا در دست شهرداری است و آن هم با اینکه با نقایص و ایراداتی روبه‌رو هست، ولی در حال انجام است و قطعا برای این حجم عظیم از پروژه‎ها مناسب نیست.

 

آریان‌نیا اذعان داشت: در صورتی که مبحث پلیس ساختمان و قدرت اجرایی در بحث جلوگیری از پروژه های غیر استاندارد به سازمان نظام مهندسی واگذار شود، سازمان نظام مهندسی بهتر می‎تواند در پیشگیری از وقوع چنین حوادثی اقدام لازم را انجام دهد.

پایان پیام/.






ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;