پرداختی های کامل و مسکن مهر همچنان در افق ناپیدا!

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور : گله و شکابت متقاضیان مسکن مهر در روزهای پایانی دولت این است که؛” چرا با وجود پرداخت اقساط خبری از تحویل واحدهای مسکونی نیست؟”
در حالی که تا کنون ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر دفترچه اقساط دریافت کرده‌اند، برخی افراد می‌گویند که ماه‌هاست در حال پرداخت اقساط هستند و خبری از تحویل واحدهایشان نیست.
پاس دادن بسیاری از متقاضاین مسکن مهر به دلیل عدم پرداخت اقساط آنها، و واحدهایی که هنوز در مراحل نخستین خود قرار دارد، این ذهنیت را ایجاد کرد که کسانی که در پرداخت اقساط به روزتر هستند، مسلماً موفق به دریافت واحدهای مسکونی خود شده اند و در منزل دنیای خود سکنی گزیده اند!
اما شکایت بسیاری از متقاضیان مسکن مهر از عدم تحویل  واحدهای خود آن هم در شرایطی که ماههاست دفترچه اقساط دریافت کرده و در حال پرداخت قسط هستند خبر می‌دهند. البته این مشکل جدیدی نیست و همواره نارضایتی متقاضیان را در پی داشته است؛ به طوری که گفته می‌شود بانک مسکن برای فروش اقساطی به کارگزاری های مسکن مهر و متقاضیان فشار می‌آورد.
«پردیس»، «پرند»، «هشتگرد« از  جمله مناطقی هستند که صاحبان مسکن مهر را با چالش های مختلفی طی ساخته شدن واحدهای مسکونی خود با آ« مواجه شده اند. این در حالی است که به گفته مسئولان تنها واحدهای مسکونی که دارای پرونده های قضایی دارند، در نوبت واگذاری قرار دارند و خرداد ماه سال جاری پرونده مسکن مهر بسته می شود!
کامل نبودن مسکن مهر در بسیاری از شهرستان ها و نداشتن انشعبات آب و برق و … و حتی کامل نبودن سازه های ساختمانی آن، معضلی است که معلوم نیست چگونه می تواند یک ماهه به پایان برسد و طلسم مسکن مهر شکسته شود؟!
در شرایطی که بسیاری آپارتمان‌های مسکونی مهر خدمات و انشعابات ندارند مشخص نیست منظور علمداری از تعیین تکلیف واحدها چیست. در شهر جدید پردیس که طبق گفته مهدی هدایت ـ مدیرعامل عمران پردیس ـ روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل می‌شود، مشکلاتی همچون نواقص واحدها، سختگیری در اعطای دفترچه اقساط از سوی بانک و الزام به معرفی ضامن کارمندی، عدم ایفای کامل تعهدات پیمانکاران و البته تاخیر در تحویل واحدها، ناراحتی و ایجاد مشکل برای متقاضیان را در پی دارد.
بنا به آمار اعلام شده؛ تعداد دقیق واحدهای مسکن مهر که از ابتدا کلنگ‌زنی شد مشخص نیست. برخی آن را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و بعضی دیگر ۲ میلیون  ۳۰۰ هزار واحد عنوان می‌کنند. این در حالی است که مدیرعامل سابق و فقید بانک مسکن، مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی اواخر سال ۱۳۹۸ تعداد مسکن مهر را بیش از ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار واحد عنوان کرده بود.
 بر اساس اعلام محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ هم‌اکنون ۳۸ هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی‌مانده است که در ماه‌های آتی و قبل از اتمام دولت تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد. این در حالی است که محاسبات، عدم تکمیل ۶۱ هزار واحد بلامعارض را نشان می‌دهد که ۲۶ هزار واحد در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر و ۳۵ هزار واحد در شهرهای جدید قرار دارد.
وعده های مکرر وزارت راه و شهرسازی مبتنی بر اینکه مسکن مهر تا پایان «سال جاری» تمام می شود ا زسال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا «امسال» ادامه دارد!
البته به گفته مهر آبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، کلیه واحدهای مسکونی مهر در مراحل پایانی کار هستند و تنها بخش هایی مانند نازک کاری و محوطه سازی و …. باقی مانده است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;