عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا؛ آیا آرامش به بازار مصالح و مسکن بر می گردد؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از آثار عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا، منطقی شدن و کاهش قیمت این محصولات خواهد بود، با این اقدام مصالح ساختمانی بر اساس وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا کشف قیمت خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و سازمان بورس برای عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا، گفت: طبق توافق صورت گرفته قرار است که مصالح ساختمانی تحت تابلوی مستقلی در بورس عرضه شود، در شرایط کنونی تنها محصول فولاد در بازار بورس به فروش می رسد که با تصمیم صورت گرفته موارد بیشتر از مصالح ساختمانی در بورس عرضه خواهد شد.
شفافیت مولفه اصلی در عرضه مصالح ساختمانی در بورس
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مولفه های اصلی در عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا افزایش شفافیت در نحوه قیمت گذاری این محصولات است، در شرایط کنونی قیمت مصالح ساختمانی تحت عواملی تعیین می شود که با وضعیت فعلی بازار مرتبط است.
وی افزود: یکی دیگر از آثار عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا، منطقی شدن و کاهش قیمت این محصولات خواهد بود، با این اقدام مصالح ساختمانی بر اساس وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا کشف قیمت خواهد شد؛ حال در این میان دیگر دست دلالان برای قیمت گذاری بر محصولات ساختمانی کوتاه می شود.
یارمحمدی ادامه داد: در شرایط کنونی واسطه گران و دلالان برای کسب سود بیشتر روند عرضه و تقاضا را در بازار مصالح ساختمانی بر هم می زنند و این مسئله موجب بروز تنش در بازار مصالح و افزایش قیمت ها می شود.
افزایش بی دلیل قیمت مصالح ساختمانی تأثیر چشمگیری در افزایش قیمت مسکن دارد
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افزایش بی دلیل قیمت مصالح ساختمانی تأثیر چشمگیری در افزایش قیمت مسکن دارد، از این رو تلاطم در بازار مصالح موجب تنش در بازار مسکن و افزایش قیمت ها می شود که این مسئله فشار مضاعفی را به خریداران مسکن وارد می کند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امیدوارم هر چه سریع تر روند راه اندازی بورس مصالح ساختمانی فراهم شود تا مسیر برای قیمت گذاری و تأمین محصولات ساختمانی شفاف و هموار شود.
منبع خبرگزاری خانه ملت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;