وجود 5 هزار کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در روستاهای مازندران

 

مدیرعامل آبفار مازندران گفت: پنج هزار کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در روستاهای استان وجود دارد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،محمد حسین برزگر در حاشیه بازدید از طرحهای آبرسانی تنکابن اظهار داشت: 330 هزار خانوار روستایی در بیش از هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار مشترک آبفار هستند که آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش از طریق 354 حلقه چاه و 170 دهنه چشمه تامین می شود.

 

وی اعتبار هزینه شده از زمان تشکیل شرکت آبفار در سال 70 تا پایان سال 90 را بیش از هزار و 993 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مقدار اعتبار در بخش تامین آب و توسعه تاسیسات آبرسانی روستایی و تاسیسات فاضلاب هزینه شده است که 98 درصد آن در بخش تاسیسات آبرسانی و دو درصد در بخش فاضلاب بوده است.

 

بنا به گزارش مهر، مدیر عامل آبفار مازندران، اعتبار هزینه شده در دولتهای نهم و دهم را 86.6 درصد از مجموع اعتبارات برشمرد و گفت: قبل از انقلاب تنها 11 درصد روستاهای استان از شبکه آب شرب بهره مند بودند که این رقم بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به حدود30 درصد رسید.

 

وی گفت: هم اکنون حدود 74 درصد جمعیت روستاهای مازندران از تاسیسات آب شرب بهره مند هستند.

 

وی با اشاره به قیمت تمام شده آب شرب اظهار داشت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب براساس قیمت های پایه سال 88  بالغ بر350 تومان بوده که با میانگین فروش حدود 100 تومان در هر متر مکعب است.

 

حسین زاده، در خصوص مشکلات آبرسانی روستایی در شهرستان تنکابن گفت: در روستاهای غیر تحت پوشش مقرر شد پس از بررسی کارشناسی تعدادی از روستاها تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران درآید و تعداد دیگر نیز بعد از بررسی کارشناسی و تامین اعتبار تحویل گرفته خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;