واحد نظارت استاندارد در نظام مهندسی البرز فعال شد

مدیر طرح وبرنامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز اعلام کرد که برای همکاری مناسب در زمینه استحکام سازه ها و بناها ، واحد نظارت اداره کل استاندارد استان در نظام مهندسی البرز فعال شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، دکتر مهدی عبداللهی در همایش تقویت و توسعه نظام استاندارد در صنعت ساختمان اظهار داشت: این واحد براساس تفاهم نامه مشترک بین استاندارد و سازمان نظام مهندسی فعال شده تا بتوان در حوزه های راهبردی آموزش، ترویج، تدوین، نظارت و فرهنگ سازی اقدام موثر به عمل آید.
وی ادامه داد: برهمین اساس پنل اطلاع رسانی استاندارد در سایت نظام مهندسی ساختمان البرز فعال شده  و تمام برنامه ها برای مهندسان و کارفرمایان اطلاع رسانی می شود.
عبداللهی اظهار داشت: یکی از برنامه های مشترک استاندارد و سازمان نظام مهندسی البرز برگزاری دوره های  آموزشی برای مجریان طرح های  گازرسانی  و برق رسانی  و شناخت تجهیزات و مصالح ساختمانی استاندارد در سازمان نظام مهندسی است.
وی افزود: کارشناسان واحد کنترل و ترویج  سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از گذراندن دوره های آموزشی در زمینه نظارت و مصالح ساختمانی در کارگاه های استاندارد فعالیت می کنند ، درزمینه برنامه های ترویجی در سایت و شبکه های اجتماعی سازمان نظام مهندسی قرار می گیرد.
تشکیل بانک اعضای کارشناسان استاندارد عضو سازمان نظام مهندسی  از برنامه های در دست اقدام سازمان نظام مهندسی البرز است .
سازمان نظام مهندسی البرز بیش از ۴۰۰ عضو دارد.
استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت است که نزدیک به یک سوم جمعیت این استان در سکونتگاه های غیر مقاوم زندگی می کنند.
وجود حدود ۴۰۰ کیلومتر گسل زلزله در استان پرجمعیت استان البرز یکی از تهدیدهای طبیعی در این استان محسوب شده و برهمین اساس  دستگاه های اجرایی و ناظر درصدد هستند تا از راه های مختلف ضمن استحکام بخشی به بناها ، گام های موثری برای بازسازی بافت های فرسوده و غیر مقاوم به عمل آورند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز پس از زلزله استان کرمانشاه در سال ۹۶ با اجرای یک پروژه تحقیقاتی به آسیب شناسی بناهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت که نتایج این تحقیقات برای پیاده سازی در سراسر کشور به صورت کتاب مرجع فنی و مهندسی تدوین شده است.
اکنون همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان نظام مهندسی به عنوان ۲ سازمان ناظر کیفی دولتی و خصوصی می تواند گامی عملی برای پیاده سازی طرح های کیفی سازی صنعت ساختمان به شمار رود.
صنعت ساختمان از مصالح گرفته تا نحوه ساخت مهمترین موضوع در بحث ایمنی و آسایش مردم بوده که رعایت الزامات در این بخش از شدت خسارات و تلفات احتمالی ناشی از زلزله و سایر حوادث می کاهد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;