واجدین شرایط مسکن ملی از تعداد واحدها جلو زدند!

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، از ساخت ۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن ملی در ۴ شهر جدید استان های تهران و البرز خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، حبیب اله طاهرخانی با اشاره به برنامه کلی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، در قالب طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: مجموعاً قرار است عملیات ساخت مسکن ملی و ۲۰۰ هزار واحد برنامه ریزی شده در ۲۱ شهر جدید کشور، اجرایی و عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه عمده این شهرهای جدید در حاشیه کلانشهرها قرار دارند و از گذشته دارای سابقه سکونتی و ساخت و ساز از جمله ساخت و سازهای مسکن مهر و حتی پیش از آن بوده اند افزود: بر این اساس، طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید اندیشه، پرند، پردیس، هشتگرد، فولادشهر، بهارستان، مجلسی، گل‌بهار، بینالود، صدرا، سهند، عالیشهر، سیراف، مهاجران، امیرکبیر، علوی، شیرین شهر، رامین، رامشار، تیس و ایوانکی، اجرا خواهد شد و تا پایان دولت دوازدهم قرار است مجموعاً ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به مجموع واحدهای مسکونی احداث شده از گذشته تاکنون در این شهرهای جدید افزوده شود.
این مقام مسئول با اشاره به سهم نزدیک به ۳۸۰۰ واحدی شهرهای جدید تهران شامل پرند و پردیس از طرح اقدام ملی مسکن گفت: در شهرهای جدید اطراف تهران یعنی پرند و پردیس نیز تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد. بر این اساس قرار است بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پرند و حدود ۱۳۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پردیس احداث شود.
طاهرخانی همچنین اعلام کرد: در شهر جدید اندیشه در استان البرز نیز برنامه‌ریزی هایی برای ساخت بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی و همچنین در هشتگرد ساخت ۲۱۰۰ واحد به عمل آمده و پیش بینی شده است.
وی همچنین در خصوص ظرفیت ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید استان اصفهان گفت: در شهرهای جدید این استان شامل فولادشهر، بهارستان و مجلسی نیز مجموعاً ساخت حدود ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن ملی پیش بینی شده است که ۱۸۰۰ واحد مسکن ملی در فولادشهر، ۲۱۰۰ واحد در بهارستان و ۲۵۰۰ واحد مربوط به شهر جدید مجلسی است.
همچنین سهمیه شهرهای جدید استان خراسان از طرح اقدام ملی مسکن نیز فعلاً حدود ۶ هزار واحد مسکونی است؛ ضمن اینکه در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در گلبهار و ۴۵۰۰ واحد مسکونی در بینالود برنامه ریزی شده است.
بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، همچنین در شهر جدید صدرا در شیراز، ۲۱ هزار واحد مسکونی، در شهر جدید سهند در استان آذربایجان شرقی ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد در عالیشهر ۲۲۵۰ واحد، در سیراف ۴۸۰۰ واحد، در مهاجران ۶۳۰۰ واحد و در شهر جدید امیرکبیر نیز ۶۱۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن برنامه ریزی شده و در دستور کار برای احداث قرار دارد.
وی همچنین در خصوص جزئیات اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سایر شهرهای جدید کشور گفت: برنامه ریزی برای ساخت مسکن ملی در شهر جدید علوی معادل ۳۰۰ واحد مسکونی، در شیرین شهر معادل ۱۲۰۰ واحد مسکونی، در رامین برابر با ۱۱۰۰ واحد مسکونی، در رامشار معادل ۲۰۰ واحد و در شهرهای تیس و ایوانکی به ترتیب ۲۵۰۰ و ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به عمل آمده است.
طاهرخانی همچنین اعلام کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در راستای اجرای این مأموریت تعهد دارد به منظور ساخت این واحدهای مسکونی از متقاضیان ثبت نام به عمل آورد؛ همچنین واگذاری زمین با تعهد ساخت و مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی و محله سازی به میزان ۵۰ هزار واحد مسکونی از مجموع ۲۰۰ هزار واحد و مشارکت و پیمانکاری آماده سازی که به واگذاری زمین با تعهد ساخت یا مشارکت در محله سازی یا ساخت منجر می‌شود نیز از مهمترین شقوق اجرای این طرح ملی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;