هموار کردن راه رسیدن به جهانی پایدارتر

کاشی‌های سرامیکی موضوع اولین استاندارد بین‌المللی برای محصولات پایدار هستند.
تاسیسات نیوز/  آزاده علائی طالقانی- دفتر روابط عمومی و امور بین الملل:  ایجاد فضاهایی پایدارتر برای همه و توانایی بالقوه در کاهش گازهای گلخانه‌ای، سبزتر شدن را به هدف روز افزون سازمانها در بخش ساخت و ساز تبدیل کرده است. روش‌ها و مصالح مورد استفاده فرصت مناسبی را برای تقویت این روند فراهم می‌کنند. ایزو برای حمایت از انتخاب‌های سبز در مصالح ساختمانی، اولین استاندارد محصولات پایدار در ساخت و ساز را منتشر کرده است.
انتظار می‌رود که استاندارد ISO 17889-1 (سیستم‌های کاشی کاری سرامیکی- پایداری کاشی‌های سرامیکی و مواد نصب- بخش ۱: ویژگی‌های کاشی‌های سرامیکی) در زمینه استانداردهای پایداری محصولات ساختمانی، پیشرو باشد. این استاندارد الزامات کاشی‌های سرامیکی پایدار را بر اساس معیارهای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی تعیین می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا محصولاتی را انتخاب کنند که بیشترین تاثیر را در تاب آوری ساختمان‌ها دارند، همچنین با فراهم کردن امکان مقایسه اینگونه ارزیابی‌ها از طرح‌های صدور گواهی پشتیبانی می‌شود.
آندره کانتری، مدیر پروژه و هماهنگ کننده گروه کارشناسانی که این استاندارد را تدوین کرده‌اند، اظهار داشت: «استفاده از مجموعه ISO 17889 در زنجیره تأمین کاشی و تجهیزات نصب، به همه از جمله طراحان و پیمانکاران کمک می‌کند. این یک نقطه عطف تاریخی در صنعت ساخت‌وساز است، زیرا هرچند استانداردهای قابل توجهی با موضوع کلی ساختمان‌ و مهندسی عمران وجود دارند، اما این اولین استاندارد مختص مصالح ساختمانی است. امیدواریم کاربرد گسترده این استاندارد موجب ترویج استفاده از مصالح پایدار، افزایش تقاضای بازار و در نتیجه منجر به کاهش اثرات زیست محیطی ساختمان‌ها شود.»
بخش اول این استاندارد درمورد کاشی‌های سرامیکی بوده و بخش دوم که هم اکنون در دست تدوین است، به طور ویژه برای مصالح نصب کاشی مانند چسب، دوغاب و غشاء کاربرد خواهد داشت.
استاندارد ISO 17889-1 در کمیته فنی ISO/TC 189 (کاشی و سرامیک) تدوین شده است که دبیرخانه آن توسط ایالات متحده آمریکا (ANSI) اداره می‌شود.
منبع استاندارد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;