همه مردم ایران یارانه بنزین دریافت خواهند کرد

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت از اجرای آزمایشی طرح اختصاص یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو در قشم وکیش خبر داد و گفت: طرح ما برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین این است که این یارانه به افراد اختصاص پیدا کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه درباره اختصاص یارانه بنزین به افرادی که خودرو ندارند و اجرای آزمایشی آن در قشم و کیش،  گفت: این جزایر به دلیل محدود بودن عبور و مرور خودروها قابلیت زیادی برای اجرای این طرح دارد. بنا شده است این طرح در فاصله زمانی در این دو جزیره به طور آزمایشی اجرا شود. بنا نیست در سطح ملی تغییری در شیوه توزیع و نرخ بنزین ایجاد شود. همچنین پس از اجرای این طرح نرخ بنزین در کیش و قشم تغییری کند.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درباره شیوه توزیع بنزین یارانه‌ای از گذشته طرح‌هایی مطرح شده بود. تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و چیزی به آنها تعلق نمی‌گرفت.
بهادری جهرمی افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند. بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند.
وی، سرپرست خانوارها را متولی اخذ یارانه بنزین عنوان کرد و گفت: اکنون بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و بنزین سه هزار تومانی داریم. وقتی بنزین ۳۰۰۰ تومانی فروش می‌رود، ۱۵۰۰ تومان تفاوت آن برای بازتوزیع به حساب هدفمندی یارانه‌ها می‌رود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: فرض بر این است که اگر قرار است یارانه‌ای اختصاص داده شود و مابه‌التفاوتی دریافت شود، مستقیما سراغ افرادی که از بنزین استفاده نکرده‌اند برویم.
بهادری جهرمی یادآور شد: بر این اساس عده‌ای از یارانه با خریدن بنزین استفاده می‌کنند و گروهی دیگر هم که از این یارانه استفاده نمی‌کنند خود یارانه به آنها تخصیص پیدا می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;