همتی: بنزین ۵هزار تومانی همراه با یارانه ۹۵ تومانی را پیشنهاد دادم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دوستانی که نامه را منتشر کردند چرا کلش را منتشر نمی‌کنند؟. هدف من رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از تورم بیشتر بود. 
به گزارش تاسیسات نیوز، عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه‌شنبه، ۲۵ خرداد) در نشست خبری گفت: برجام مسئله مهم مورد تأیید نظام است و مصمم هستیم اجرایی شود و دولت فعلی هم دنبال آن است. امیدوارم آمریکا به برجام برگردد و تعهدات آن راستی آزمایشی شود، اگر در دولت فعلی تحریم‌ها برداشته شود مورد استقبال من است و اگر در این دولت نشود جزو اولویت اول من است.
وی افزود: ما نیاز به تعامل با دنیا داریم. ما به سرمایه خارجی و بازار‌های خارجی نیاز داریم. با تهاتر نمی‌شود کشور را اداره کرد.
همتی بیان کرد: در شرایطی که فشار حداکثری بود، ما مقاومت کردیم، چون دنبال فشار اقتصادی بودند و در بانک مرکزی هم جلوی آن ایستادم. توسعه با تهاتر و خنثی سازی تحریم نمی‌شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما که نیامدیم صبح تا شب به مردم فشار وارد کنیم. چرا باید برای مردم سوال ایجاد کنیم که چرا مخالف FATF هستیم. بنده طرفدار مبادلات اقتصادی و تعامل با کشور‌های خارجی هستم. توسعه بدون برون گرایی و درون‌زایی موجود در اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.
 بنزین ۵ هزار تومانی را با یارانه ۹۵ هزار تومانی پیشنهاد دادم
همتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در مناظرات تلویزیونی در پاسخ به خیلی اسناد با انگ زدن به رقیب از کنار مسائل رد شدید، لطفا به مردم بگویید که ماجرای نامه چه بود و چرا طرفدار بنزین ۵ هزار تومانی بودید، گفت: دوستانی که نامه را منتشر کردند چرا کلش را منتشر نمی‌کنند؟ چرا فقط یک بخش از آن را منتشر می‌کنند؟
همتی گفت: این نامه به رهبری و دولت نوشته شد و دولت هم در زمان خودش آن را اجرا نکرد. هدف من رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از تورم بیشتر بود، اما چون در این زمینه آنچه گفته بودم انجام نشد ما نتوانستیم نه موضوع افزایش قیمت بنزین و نه حوادث بعد از آن را مدیریت کنیم.
وی یادآور شد: همین یک چهارم از نامه من که منتشر شده است در آن دو نکته مهم دارد یکی اینکه باید یارانه مردم تا ۹۵ هزار تومان افزایش یابد. من به دنبال معیشت مردم هستم. نکته دوم این است که در آن بخش نامه گفته‌ام که با تدبیر باید این امر اجرایی شود، اما کجا در افزایش قیمت بنزین تدبیر حاصل شد؟
خوشحال می‌شوم اصلاح‌طلبان از من حمایت کنند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور در مورد احتمال ائتلاف با محسن مهرعلیزاده گفت: من صحبت و ملاقات با آقای مهرعلیزاده نداشتم. ایستادم و معتقدم یک اقتصاددان باید امور را به دست گیرد. من محکم ایستادم و حتما خوشحال می‌شوم آقای مهرعلیزاده به من کمک کنند تا تعهد خود را به مردم عملی کنم.
همتی ادامه داد: اصلاح طلبان تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند، اما مشخص نکردند که از چه کسی؟ من از روز اول گفتم مستقل آمدم و صدای بی قدرتان هستم و اکنون بخش عظیمی از اصلاح طلبان در ستاد من هستند و خوشحال می‌شوم که اصلاح طلبان از من حمایت کنند.
 نگفتم دایی و فردوسی‌پور به من رأی دهند
وی افزود: من نگفته بودم که فردوسی پور و علی دایی به من رأی دهند من گفته بودم که با این شخصیت‌ها می‌توانم کار کنم. حتی اگر به من رأی ندهند نظر من در مورد آنها عوض نمی‌شود. ما می‌توانیم در کشور با تعامل کار کنیم. تأکید من این است که چرا فردوسی پور باید کنار گذاشته می‌شد. کسی مثل علی دایی که اسطوره کشور است چرا از او به احترام یاد نمی‌شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره قرارداد همکاری ایران و چین گفت: هر تفاهم و قراردادی باید به توسعه اقتصادی ایران منجر شود. منافع توسعه اقتصادی باید به جیب مردم برود. برداشت بد از این تفاهم‌نامه نداشته باشیم. ما باید با اروپا هم تفاهم نامه داشته باشیم.
همتی درباره اصلاح ساختار بودجه ضمن تأکید بر ضرورت این امر، بیان کرد: قیر رایگان در بودجه چند هزار میلیارد تومان! شوخی نیست آیا این‌ها برای حامیان آنهایی که در ستاد کمک می‌کنند، نیست؟ این پول‌ها از کجا می‌آید؟ وقتی می‌گوییم ساختار بودجه اصلاح شود وابستگی جاری کشور به نفت اصلاح و مالیات از کسانی که درآمد دارند باید صورت بگیرد، من می‌توانم ظرف ۲ سال ساختار بودجه را اصلاح می‌کنم. در دولت من اجازه این نوع دخالت در اقتصاد و بازی با معیشت مردم را نخواهم داد.
مشکلی برای ملاقات با بایدن ندارم
وی در مورد اظهار نظرش درباره ملاقات با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، گفت: من مشکلی ندارم با کسی ملاقات کنم. بایدن از زمانی که آمده تحریم حداکثری همچنان ادامه دارد. یک دلار از منابع ما را آزاد نکردند، ملاقات با آن‌ها هیچ مشکلی ندارد، اما در راستای تامین منافع ملی ما.
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در مورد برنامه خود برای اداره کشور و چرایی منتشر نشدن آن تاکنون، بیان کرد: برنامه خود را امروز در سایت شخصی بارگذاری می‌کنم. با محوریت اصلاح و حکمرانی اقتصادی در کشور است. اسامی که اعلام کردم اسامی کابینه من نبود. بلکه من سمبلیک اسم بردم. در مورد کابینه فکر می‌کنم و هنوز به جمع بندی نرسیدم.
همتی در مورد حجاب بانوان در کشور تصریح کرد: حجاب در کشور ما قانون است و من به عنوان رئیس جمهور، تعهد و سوگندم اجرای قانون اساسی و پایبندی به قانون است. بحثی که در مورد حجاب کردم باید به این نکات توجه شود. زنان کشور ما اعتقادات و باور‌های عمیقی دارند. نباید در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم. ما اعتقاد و باور داریم تشخیص زنان ما بهتر از ما است.
وی اضافه کرد: از من انتقاد کردند چرا گفتی اس ام اس دهید به بانوان در خودروها. من شنیدم به خیلی‌ها اس ام اس داده شده که اشتباه شده و استرس به مردم وارد شده است. چرا باید در داخل ماشین مردم تجسس می‌کنید. خودرو مردم حریم خصوصی است.
 قطار توسعه به سرعت از ما رد شده است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علت کاندیداتوری من وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور است، اظهار کرد: این وضعیت مطلوب یک توسعه پایدار نیست و قطار توسعه به سرعت از ما رد شده است. با این همه امکانات و منابع مردم ما شایسته این وضعیت اقتصادی نیستند.
همتی افزود: ما باید هم استراتژی خود را تغییر بدهیم و هم تاکتیک‌ها و روش‌های خود را عوض کنیم. این وضعیت به توسعه پایدار نمی‌رسد. امیدوارم با حمایت مردم دولتی بر سر کار آید که با عقلانیت کشور را اداره کند و اجازه ندهد که سیاست، اقتصاد را هدایت کند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که برنامه وی در زمینه برجام چیست، بیان کرد: برجام مسئله مهمی است و مورد تأیید نظام و مورد تاکید رهبری است و ایشان هم گفته‌اند که این برجام باید اجرایی شود. امیدوارم آمریکا همان‌طور که از برجام خارج شد به آن بازگردد و تعهدات خود را اجرایی کند. ما هم به تعهدات خود بعد از راستی‌آزمایی بازگردیم.
وی با بیان اینکه اگر مردم رای ندهد نمی‌توان با فساد مبارزه کرد، گفت: ساختار بودجه قابل اصلاح است. ظرف دو سال این ساختار را اصلاح خواهم کرد چرا که به کسی بدهکار نیستم و با او تعامل نکردم که بخواهم بعد از انتخابات هوایش را داشته باشم. در دولت من اجازه این نوع دخالت‌ها در اقتصاد و بازی با معیشت مردم وجود ندارد.
پول فروش فیلترشکن به جیب چه کسی می‌رود؟
همتی در پاسخ به این پرسش که برای افزایش پهنای باند اینترنت چه برنامه‌ای دارد، گفت: بخش‌هایی مثل اینستاگرام تبدیل به فضای کاری شده است. فضای مجازی تبلور فضای حقیقی ماست. باید فضای حقیقی جامعه را درست کنیم. نباید محدودیت و فیلترینگ ایجاد کنیم. همه دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند سوال این است که پول فروش آن به جیب چه کسی می‌رود؟ چه کسانی از این وضع نفع می‌برند؟
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مگر ما می‌خواهیم مردم را اذیت کنیم؟ این چه کاری است که به مردم بگوییم می‌توانی به یوتیوب، توییتر یا تلگرام بروی، اما نمی‌شود راحت این کار بکنی، باید اذیت شوی!
وی یادآور شد: من به رئیسی گفتم شما وارد توییتر شدید اجازه دهید توییتر رفع فیلتر شود و مردم راحت توییت‌های شما را بخوانند، اما دستوری ندادند.
همتی بیان کرد: طبیعی است که دوستانی ۲ الی ۳ سال است تبلیغ می‌کنند و هر روز تیتر اول تلویزیون هست و هر روز از اقدامات خود برای اصلاح امور تبلیغ می‌کنند و طبیعی است که مردم حس کنند انتخابات از قبل تعیین شده است.
رأی من در نظرسنجی‌ها جهش عظیمی کرده است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرد: دوستانی که رقیب من هستند سبب شدند که شرایط اقتصادی این‌گونه شود و من به این دلیل تخریب می‌شوم که نگذاشتم شرایط بدتر از این شود. اگر مردم قهرشان را بر ندارند نمی‌توانم موفق شوم. نظرسنجی‌های دیروز انجام شده نشان می‌دهد که رای من جهش عظیمی کرده است. مردم باید بزنند زیر میز و اجازه ندهند نتایج انتخابات از قبل مشخص باشد. مردم نباید اجازه دهند سرنوشت چهار سال آینده آنان توسط کسانی که از پیش همه چیز را تعیین کردند، نوشته شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;