نگاهی به عملکرد در اتوماتیک و انواع آن

این روزها اکثر مدل‌های در اتوماتیک که به‌صورت روزمره با آن‌ها سروکار داریم، دارای سنسورهای حرکتی هستند و همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، زمانی که حرکتی را تشخیص دهند، باز و بسته می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، معمولا این سنسورهای حرکتی در بالای در اتوماتیک یا در یک نقطه در پایین قاب درب نصب‌شده‌اند. سنسورهای مورداستفاده در در اتوماتیک، کاملاً کارایی لازم را داشته و مؤثر هستند. برخی درب‌های اتوماتیک، سنسورهای وزنی دارند. عملکرد درب اتوماتیک با سنسور وزنی به این صورت است که وقتی شما به نزدیکی در برسید و بر روی مکانی نظیر پادری بایستید، سنسورهای وزنی که در آنجا کار گذاشته‌شده‌اند فعال‌شده و در را باز می‌کنند.
ذخیره انرژی با نصب درب اتوماتیک
گاهی اوقات افراد به هر دلیلی ممکن است فراموش کنند که پس از ورود به یک محل یا در هنگام خروج، در را پشت سر خود ببندند. از این طریق مقدار زیادی انرژی اسراف می‌شود و هزینه‌ی مصرف انرژی بالا می‌رود. در اماکن مختلف، در فصول گرم سال از انواع کولرها و همچنین در فصول سرد سال از سیستم‌های گرمایشی استفاده می‌کنند. زمانی که در برای مدتی باز بماند، این سرما یا گرما از محیط خارج می‌شود و برای جایگزینی آن، انرژی بیشتری مصرف خواهد شد. نصب در اتوماتیک، این مشکل را رفع کرده است. سنسورها با تشخیص افراد، درب را باز و پس از عبور آن‌ها، درب را بلافاصله می‌بندند. ازاین‌رو شاهد هیچ‌گونه اتلاف انرژی باوجود درب اتوماتیک نخواهیم بود.
سازمان‌ها و مجموعه‌های کاری همواره به دنبال شیوه‌هایی هستند که به‌واسطه‌ی آن‌ها بتوانند هزینه‌های خود را کاهش دهند. در این میان، در اتوماتیک یکی از بهترین گزینه‌ها در این راستا هست.
در اتوماتیک، بهداشت را بالا می‌برد
دستگیره درب‌های معمولی، محل مناسبی برای تجمع انواع میکروب‌هاست. در طول روز افراد متعددی به دستگیره‌ی درب یک بانک، بیمارستان یا هر محل دیگری دست می‌زنند و میکروب‌های احتمالی که در دستانشان وجود دارد را به درب منتقل می‌کنند. شما با لمس این دستگیره‌ها و عدم رعایت نکات بهداشتی و شستشوی مناسب دست‌ها، ممکن است به انواع بیماری‌ها مبتلا شوید. ازآنجا که درب اتوماتیک، بدون دستگیره است و به‌صورت خودکار باز و بسته شود، این مشکل را برطرف نموده است. همچنین در اتوماتیک در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.
درب اتوماتیک تلسکوپی مناسب فضای کم
دلیل استفاده از درب اتوماتیک تلسکوپی جهت صرفه‌جویی در فضا هست و برای ساختمان‌هایی که ممکن است فضای داخل لابی کوچکی داشته باشند، کاملاً مناسب است. درب اتوماتیک تلسکوپی در طراحی و تولید کالاهای خانگی بسیار مناسب و ایده آل است. در ساختار در اتوماتیک تلسکوپی از نوع غلتکی دوبل با عملکرد بالا و مونتاژ غلطک های پایین برای کارکرد راحت درب استفاده می‌شود. این درب‌ها در برابر ضربه و خوردگی بسیار مقاوم هستند.
با توجه به اهمیت راحتی کاربر، در اتوماتیک تلسکوپی به‌صورت باز دو اسلایدی یا تک اسلایدی هستند و به لطف سیستم باز و بسته شدن خودکار آن، حداکثر امنیت را ارائه می‌دهند. درب اتوماتیک تلسکوپی توانسته با مزیت قدرتمند خود که همان صرفه‌جویی در انرژی هست، انقلاب عظیمی را در حوزه درب‌ها ایجاد کند.
درب اتوماتیک تلسکوپی دارای هزینه تعمیر و نگهداری کم و مقرون‌به‌صرفه هست. به همین دلیل هزینه‌های حاصل از آن بسیار متوسط است به‌ویژه در مقایسه با مزایایی که برای مشتری‌ها، کاربران، کارمندان یا خود شرکت ارائه می‌دهد. درب اتوماتیک تلسکوپی در کنترل دسترسی به ساختمان‌های دیگر بهترین گزینه به‌حساب می‌آید.
درب اتوماتیک شیشه‌ای به جذب مشتری کمک می‌کند
بسیاری از فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها، نمایشگاه‌های مختلف نظیر نمایشگاه خودرو یا اثاثیه‌ی خانگی و مشاغلی این‌چنینی، با نصب و تعبیه‌ی ویترین، سعی می‌کنند جلوه‌ی خاصی به مغازه‌ی خود ببخشند و مشتریان را ترغیب کنند تا از محصولات آن‌ها دیدن کرده و در صورت لزوم از آن‌ها خریداری کنند.
حال اینکه در اتوماتیک شیشه‌ای به‌خودی‌خود نقش یک ویترین را ایفا می‌کند و به شما کمک می‌کند تا داخل فروشگاه خود را بسیار ساده‌تر و واضح‌تر به افراد نمایش دهید. افراد با دیدن محصولات و مردمی که در حال بازدید و خرید هستند، ترغیب می‌شوند به داخل بیایند و به یکی از مشتریان شما تبدیل شوند؛ بنابراین درب اتوماتیک شیشه‌ ای می‌تواند به جذب مشتری و افزایش فروش شما کمک کند.
افزایش سرعت تردد با نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای
در مکان‌های عمومی نظیر استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن درون‌شهری و برون‌شهری و ترمینال‌ها، بسیاری از مواقع پیش می‌آید که افراد به‌صورت هم‌زمان می‌خواهند از درب‌ها عبور کنند. درب‌های قدیمی مسلماً در چنین شرایطی گزینه مناسبی نیستند و سرعت تردد را پایین می‌آورند.
البته می‌توان در این مکان‌ها از در استفاده نکنیم که در بسیاری از مواقع امکان‌پذیر نیست. بهترین و امن‌ترین گزینه در این شرایط، استفاده و نصب در اتوماتیک شیشه‌ای است. افراد می‌توانند باوجود این درها در کنار هم و با سرعت مطلوب از در عبور کنند.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;