نماینده مجلس سوخت غیراستاندارد را عامل آلودگی معرفی کرد

رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: سوخت غیر استاندارد عامل بزرگ آلودگی هوا در کلان شهرها و شهرهای صنعتی است و ضرورت دارد و ورود سوخت‌های غیر مجاز عاملی تشدید کننده در این زمینه خواهد بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل آلودگی هوا گفت: کیفیت هوای تهران و کلان شهر‌ها در وضعیت ناسالمی قرار دارد و این مسأله‌ای است که هرساله با شروع سرما در پاییز و زمستان شاهد آن هستیم.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آلودگی هوا از سوخت‌های ناسالم و غیر استاندارد ناشی می‌شود، افزود: متاسفانه سوخت مصرفی در کشور اعم از سوخت خودرو‌ها و وسایط نقلیه سنگین و همچنین صنایع و کارخانجات غیر استاندارد است و همین مسأله باعث شده که کشور هر سال به ویژه در فصول سرد با بحران آلودگی هوا روبرو باشد.
قاسم پور گفت: مسأله آلودگی هوا در کشور و عدم مصرف و کمبود سوخت‌های استاندارد در شرایطی است که بر اساس قانون هوای پاک به منظور کاهش آلودگی هوا، دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نفت تکالیفی بر عهده دارند که باید به آن عمل کنند.
وی در عین حال افزود: البته اجرای بخش بزرگی از این تکالیف در گرو سرمایه‌گذاری جدی است که صنعت نفت می‌بایست در راستای رفع مشکل آلودگی هوا گام‌های موثری بردارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;