نظام مهندسی استانها خواستار تشکیل استارتاپهای صنعت ساختمان شدند

رؤسای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان ، کرمانشاه و همدان در سومین جلسه شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی, درخواست هایی از مهندس خرم، رییس سازمان داشتند.
به گزارش تاسیسات نیوز، سومین جلسه شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی با حضور مهندس خرم ریاست سازمان و مهندس بابایی، دکتر دیلمقانی، دکتر رسولی، مهندس خلیل الهی، دکتر داریوشی و دکتر یزدانی رؤسای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه و همدان اخیراً در محل شورای مرکزی برگزار شده است.
رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی استان ها در این جلسه با بیان مشکلاتی که این سازمان ها با آن مواجه هستند، درخواست هایی از مهندس خرم، رییس سازمان و اعضای شورای مرکزی داشتند.
برخی اعضای حاضر در جلسه بر ابلاغ شیوه نامه ارجاع نظارت توسط شورای مرکزی تاکید کردند و حل مشکلات مربوط به اخذ شناسه ملی و مسدود شدن حساب‌های سازمان، تعارض منافع و خدمات آزمایشگاهی را خواستار شدند.
حل مشکلات مربوط به مجریان ساختمانی, مالیات بر ارزش افزوده دفاتر حقوقی مالیات سازمان در موضوعات آموزشی، پراکندگی تعرفه ها و بازنگری در تعرفه مجریان ذیصلاح و بیمه تامین اجتماعی اعضا از دیگر درخواست های برخی روسای سازمان های استان ها در جلسه بود.
برخی روسای سازمان های استان ها در این جلسه با تاکید بر شش ضرورت برگزاری آزمون ماده ۲۷، پیگیری مبحث ۱۹ و ۲۱ ، ساماندهی نظام نامه ها، تشکیل کارگزاری طرح اقدام ملی و تعیین تکلیف تعرفه سال جدید را خواستار شدند.
 ظرفیت اشتغال مهندسین، امضای نقشه ها توسط مهندسان خارج از استان و چگونگی اثبات محل سکونت آنان در استان و ضرورت ایجاد استارتاپ های صنعت ساختمان از دیگر موضوعاتی بودند که برخی روسای سازمان های استان ها در جلسه درخواست رسیدگی داشتند.
در ادامه جلسه در ادامه جلسه مهندس خرم با ارائه توضیحاتی در خصوص مالیات مهندسین، اظهارداشت: درصد هزینه ها برای ارائه به سازمان امور مالیاتی تعیین شده است.
وی همچنین با ارائه توضیحاتی در خصوص مالیات سازمان ها، گفت: نامه‌ای در این خصوص برای ارسال به سازمان امور مالیاتی تهیه شده است و در آن تاکید شده که سازمان نظام مهندسی یک NGO است نه یک دستگاه اقتصادی.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان درخصوص تعرفه خدمات مهندسی ، با تاکید بر اینکه ابلاغیه اسفندماه ۹۸ شورای مرکزی کاملا قانونی بوده است، افزود: متاسفانه با شیطنت برخی از فضای مجازی، مشکلاتی به وجود آمد که با پیگیری های شورای مرکزی, طی چند روز آینده توسط وزیر ابلاغ خواهد شد.
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، ایجاد خانه مهندس در هر استان را از اقدامات پیش رو دانست و اظهارداشت: هر استانی در این زمینه موفق تر عمل کند، رئیس و هیات رئیسه آن استان تشویق خواهند شد.
مهندس خرم در پایان جلسه با جمع بندی مطالب مطرح شده توسط رؤسای استان ها از پیگیری های انجام شده در زمینه تعرفه سال جدید، موضوع تعارض منافع و مالیات بر فعالیت های مهندسی خبر داد و در ادامه توضیحاتی درخصوص حل مشکلات بیمه تامین اجتماعی توسط کمیته حقوقی شورای مرکزی ارائه کرد.
منبع نظام مهندسی کشوری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;