نظارت بر کیفیت مصالح بر عهده استاندارد

به گزارش تاسیسات نیوز، دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: آمار بالای امضافروشی صحیح نیست و اگر این موضوع رواج داشت، شاهد ساختمان‌های مقاوم نبودیم.

 

 

 

مهندس بهادری در ادامه گفت و گوی ویژه خبری درباره آمار ۹۰ درصدی نقش سهمیه در امضا فروشی گفت : این اصلا صحت ندارد و اگر امضا فروشی بشود ساختمان های مقاوم نخواهیم داشت.

 

 

 

دبیراجرایی سازمان نظام مهندسی با اشاره به اینکه کیفیت و عمر مفید ساختمان ها بالا رفته است گفت: دولت باید نقش هدایت‌گر و نظارت گر داشته باشد ولی شاهدیم که به سمت تصدی‌گری پیش می‌رود که مخالف با آن هستیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه هزینه طراحی و نظارت بین 3 تا 4 درصد است افزود: در داخل کشور100 میلیون متر مربع ساخت داریم.

 

 

 

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی با اشاره به اینکه به نظام سهمیه اعتقادی نداریم اظهار داشت: تا زمانی که قانون اصلاح نشود و آیین‌نامه‌های کنترل ساختمان نیاید مجبوریم به ابلاغیه های دولت عمل کنیم.

 

 

 

مهندس بهادری با اشاره به اینکه در هیچ کدام از سازمان‌های نظام مهندسی فساد و اختلاس وجود ندارد، عنوان کرد: تداخل مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی سبب متضرر شدن مردم شده است.

 

 

 

وی اظهار کرد: کسانی که در صنعت ساخت و ساز فعالیت می‌کنند باید صاحب صلاحیت حرفه‌ای باشند.

 

 

مهندس بهادری در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: اگر قیمت ساختهر متر مربع ساختمان 800 هزار تومان باشد درسال هشت هزار میلیارد تومان معادل سه برابربودجه عمرانی دولت مسکن در کشور ساخته می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه عمر مفید مسکن در دنیا یکصد سال اما این زمان در کشورمان 25 سال است اضافه کرد: این به دلیل ضعف نظارت ها و مصالح غیر استاندارد ساختمانیاست و سازمان استاندارد باید در مصالح ساختمانینظارت داشته باشد.

 

 

 

دبیراجرایی سازمان نظاممهندسی ساختمان افزود: بر اساس آیین نامه های نظارت وزارت راه و شهرسازی شرح وظایف هر کدام از دست اندرکاران ساخت مسکن مشخص است و اگر اتفاقی برای ساختمانی بیفتد هر کس باید بر اساس وظیفه اش پاسخگو باشد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;