نرخ تعرفه‌های نظام مهندسی اعلام شد:

افزایش 10 درصدی مقابل تورم 20 درصدی

سرانجام پس از سپری شدن دو ماه از سال جدید، نرخ تعرفه‌های نظام مهندسی برای مهندسان ناظر در سال ۹۹ اعلام شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بر اساس اخبار واصله، نرخ تعرفه‌های نظام مهندسی برای سال ۹۹ با افزایش ۱۰ درصدی موافقت شده است. این در حالی است که شنیده‌های یکی از مهندسان که در زمان جلسه در وزارتخانه حضور داشته، حکایت از افزایش ۱۵ درصدی این نرخ دارد.
بر اساس این گزارش، بسیاری از مهندسان ناظر ضمن گلایه از افزایش ناچیز نرخ تعرفه‌های سال جدید تصریح می‌کنند: افزایش ناچیز نرخ تعرفه‌ها در مقابل تورمی که همه آن را با پوست و استخوان حس می‌کنند قطعا منجر به این خواهد شد که مهندسان ناظر از مالکان ساختمان، توقعاتی خارج از نرخ داشته باشند و همین مساله باعث فساد در بطن نظام مهندسی خواهد شد.
مهندسان گله‌مند همچنین با اشاره به افزایش حقوق کارمندان اظهار دارند: میزان افزایش نرخ تعرفه‌های نظام مهندسی حتی از افزایش حقوق کارمندان نیز کمتر است، کمااینکه کارمندان از موارد دیگری همچون حق مسکن و اولاد و … نیز بهره‌مند هستند.
اما به گفته همان مهندسی که خبر از افزایش ۱۵درصدی این نرخ داده بود، این افزایش نرخ تعرفه‌ها احتمالا علی‌الحساب خواهد بود و در جلسه‌ کمیته ۵ نفره‌ای که در زمانی دیگر برگزار خواهد شد، این رقم بالاتر خواهد رفت.
حال باید دید که این گمانه‌زنی‌ها تا کجا ادامه دارد و افزایش واقعی نرخ تعرفه‌های سال جدید روی کدام رقم خواهد ایستاد؟!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;