نابودی مافیاهای حاکم بر نظام مهندسی، به زودی

 مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: به‌زودی بساط اشخاص حقوقی صوری، کاغذی و دلالانی که حاصل دست رنج مهندسان را به تارج می‌برند، برچیده خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور نویریان در پیامی اظهار کرد: خدا را گواه می‌گیرم در این چند ماهی که بنده مسئولیت مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان را برعهده گرفته‌ام، باهمکارانم بیشترین وقت خود را به “شنیدن” گذرانده‌ایم. شنیدن نقاط قوت و ضعف و آسیب‌های وضع موجود، شنیدن دعواها و منازعات سیاسی و غیرسیاسی، شنیدن دردها و مشکلات مهندسان، کاردان‌ها و مردم.
وی با بیان “​مافیاهای حاکم بر نظامات مهندسی همچون غده ای سرطانی بر پیکر جامعه مهندسی رسوخ کرده‌اند و دنبال منافع خود هستند و این پیکر نحیف روز به روز لاغرتر و شکننده‌تر می‌شود” تاکید کرد:‌ دلال‌ها چه از جنس برخی اعضاء هیئت‌مدیره‌ها و بازرسان، چه از جنس برخی اعضای شورای انتظامی، چه از جنس برخی اشخاص حقوقی و چه از جنس پدرخوانده‌های پشت پرده، خون مردم، مهندسان، کاردان‌ها و همه ارکان نظامات مهندسی را برای مطامع و مقاصد نامشروع و سیری ناپذیر خود در شیشه کرده‌اند.
نویریان گفت: ما راهی جز جراحی برای درمان این زخم‌های کهنه و دُمل‌های چرکین به ذهن‌مان نرسیده و عزم وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح امور جدی است.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که مهم‌ترین خواسته ما در این راه و در این مقطع حساس به عنوان نخستین پیش نیاز این اصلاحات، همراهی و مشارکت مهندسان است، گفت:‌ برگه فروشی و پروانه فروشی جز فَربه شدن این مافیاهای زَر، زور و ضربه زدن به اعتبار مهندسان نزد مردم حاصلی ندارد.
وی ادامه داد: اگر می بینید هر از گاهی انجمنی یا جماعتی با تکیه بر پول های باد آورده و قدرت رسانه ای خود بر ما می تازد شک نکنید که دغدغه آنها منافع اکثریت مهندسان و اعتلای جایگاه مهندسی نیست، بلکه منافع و سودهای بی حد و حساب خود را در خطر می بینند. شک نکنید که بر نقاط ضعف و آسیب آنها دست گذاشته‌ایم.
نویریان خطاب به مهندسان تاکید کرد: به شما قول می‌دهم اگر عمری بود به زودی بساط اشخاص حقوقی صوری و کاغذی و دلالانی را که حاصل دست رنج مهندسان را به تارج می برند برچیده خواهد شد.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در پایان از همه مهندسان گرامی می خواهم بازیچه صاحبان قدرت قرار نگیرند و با هوشیاری و آگاهی از انگیزه های آنان، اجازه دست اندازی بیشتر به آبرو و حیثیت مهندسان را به این سودجویان ظاهر فریب ندهند.
منبع ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;