میر جعفری:حضور مهندسان ذیصلاح در ساخت و ساز ضروری است

همایش نقش سازنده ذی‌صلاح و لزوم صدور شناسنامه فنی ملکی صنعت ساختمان با حضور مسئولین سازمان نظام‌مهندسی، شهرداری و شورای اسلامی شهر و به میزبانی انجمن سازندگان شهر تهران، در محل هتل بین‌المللی پارسیان آزادی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، در این نشست که با حضور رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان، رئیس بسیج مهندسین تهران بزرگ، اعضای شورای اسلامی و مسئولین شهرداری تهران برگزار شد، مهندس سید علیرضا میر جعفری با تأکید بر لزوم حضور سازندگان ذی‌صلاح در صنعت ساختمان گفت: با تلاشی که مدیران سابق و فعالان صنفی نظام‌مهندسی داشته‌اند، شرایط ساختمان‌ها طی دو سال گذشته، نسبت به سنوات گذشته بهتر شده است، اما همواره خواهان ایجاد شرایط مطلوب‌تری هستیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران اظهار امیدواری کرد با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران، هر چه سریع‌تر موضوع سازنده ذی‌صلاح و صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بیش‌ازپیش اجرایی شود.
میر جعفری بابیان اینکه مصالح استاندارد، طراحی بهینه و اصولی، سازنده ذی‌صلاح و نظارت دقیق از حلقه‌های اصلی ساخت یک ساختمان باکیفیت، است افزود: قابل‌تحمل نیست که شهروندان با شایعه زلزله از منازل خود به خودروهایشان پناه ببرند و لذا وظیفه داریم که فرایند و حلقه‌های کیفی سازی ساختمان را کامل نموده و تقویت کنیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، وجود ساختمان‌های قدیمی را بزرگ‌ترین معضل ایمنی شهر تهران ، عنوان نمود و گفت: ناظران نظام‌مهندسی ساختمان دلسوزانه مقررات ملی ساختمان را رعایت می‌کنند ولی متأسفانه شاهد هستیم در برخی از ساختمان‌ها، بهره برداران بعد از مدتی کاربری فضاهارا بر خلاف مقررات ملی ساختمان تغییر میدهند ، که با تغییرات جدید استانداردهای لازم تامین نمیشود.
وی ضمن اشاره به ساختمان کلینیک سینا اطهر و تغییر کاربری فضاها در این کلینیک اظهار کرد: باید فرایندی اتخاذ شود که ساختمان‌ها نیز مانند خودروها، هرچند سال یک‌بار بازدید و ازنظر استاندارد و رعایت مقررات ملی مورد بازبینی قرار بگیرند که البته برای این موضوع طبق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، الزام قانونی داریم و نیازمند اهتمام سایر متولیان ساخت است.
سید علیرضا میر جعفری در خصوص تفاهم‌نامه نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و شهرداری تهران گفت: اعتقاد راسخ دارم باید بند به بند تفاهم‌نامه اجرا شود و درصورتی که در اجرای تفاهم‌نامه به مشکلاتی برخوردیم، با حضور انجمن‌های صنعت ساختمان و فعالان صنفی و علمی جامعه مهندسی مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد.
میر جعفری همچنین پیرامون برخی شایعه‌ها مبنی بر ظرفیت سازمان برای ساخت ساختمان توسط سازنده ذی‌صلاح گفت: مدیران ارشد نظام‌مهندسی، شورا و شهردار تهران برای حضور مجریان و سازنده‌های ذی‌صلاح اتفاق‌نظر دارند و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، ظرفیت کافی برای حضور سازنده ذی صلاح در تمام کارگاههای ساختمانی را دارد.
مجتبی صابر عضو هیأت مدیره و رئیس کمیته سازندگان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران نیز بابیان اینکه سازنده ذی‌صلاح یکی از محورهای اصلی فعالیت هیأت مدیره دوره هشتم سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران است گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران و همچنین طرح موضوع و مصوبه هیأت ۵ نفره از اقدامات مؤثری است که در این دوره انجام شد.
وی همچنین به لزوم حضور و نقش مؤثر سازنده ذی‌صلاح، در صنعت ساختمان تاکید کرد.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;