موافقت وزارت نیرو با تامین نقدینگی بورس انرژی

 

 

مدیر عامل بورس انرژی از برگزاری دومین جلسه هیئت پذیرش سازمان بورس برای اوراق سلف نفتی در 15بهمن ماه خبر داد و گفت: مسئله گردش نقدینگی بورس انرژی توسط وزارت‌نیرو تا دوهفته آینده حل خواهد شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، شاپور محمدی درباره پذیرش اوراق سلف نفتی و زمان برگزاری دومین جلسه پذیرش این اوراق اظهار داشت: هنوز دومین جلسه هیئت پذیرش برای اواق سلف نفتی برگزار نشده است ولی قرار است در یکشنبه ۱۵ بهمن ماه این جلس تشکیل و در نهایت در مورد این اوراق تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مدارک پذیرش اوراق سلف نفتی تکمیل شده، گفت: بله مدارک برای پذیرش تکمیل شده و باید دید در دومین جلسه هیئت پذیرش مسئولان در این مورد چه نظری دارند.

به گزارش تسنیم ، نخستین جلسه برای پذیرش اوراق سلف نفتی به دلیل نقص مدارک به نتیجه نرسید و برگزاری این جلسه تا تکمیل مدارک به تعویق افتاد.

مدیر عامل بورس انرژی درباره درخواست سایر نیروگاه‌ها برای پذیرش بیان کرد: دو نیروگاه دیگر نیز تقاضای پذیرش برق تولیدی خود را به بورس انرژی ارائه کرده‌اند ولی هنوز به تصویب نرسیده است که یکی از این شرکت‌ها نیروگاه برق دماوند است و باید به عنوان کالای مشابه پذیرش آنها تایید شود.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت نیرو نقدینگی لازم برای شروع فعالیت بورس انرژی را فراهم کرده است، تصریح کرد: بله این مسئله با توجه به مذاکرات و جلساتی که برگزار شد به نتیجه رسید و نقدینگی مورد نیاز برای شروع به کار بورس انرژی نیز تا دو هفته آینده از سوی وزارت نیرو تأمین می‌شود.

وی درباره این مسئله اگر تا دو هفته آینده این نقدینگی تأمین شود پس این بورس در اواخر بهمن ماه باید فعالیت خود را شروع کند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سعی داریم فعالیت رسمی بورس انرژی در ماه جاری(بهمن ماه) شروع شود.

معاملات آزمایشی بورس انرژی در ۷ آذر ماه در تالار حافظ با محوریت برق شروع شد و به مدت یک ماه نیز این معاملات ادامه داشت. پس از پایان معاملات آزمایشی در نخستین جلسه هیئت پذیرش بورس انرژی دو نیروگاه پرند را که از سوی شرکت نیروگاه‌های ایران (مپنا) و نیروگاه سیکل ترکیبی خوی که از سوی شرکت تولید نیروی پرتو شمس تابان درخواست عرضه در چهارمین بورس ایران را داده بودند برای عرضه در بازار فیزیکی بورس انرژی پذیرش شدند.

همچنین مدیر عامل بورس انرژی پیش از این اعلام کرده بود برای شروع معاملات رسمی بورس انرژی ابتدا باید فروشندگان برق با یک گردش نقدینگی وارد بورس شوند که لازم است وزارت نیرو آن را تأمین کند.

انتهای پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;