مهمترین عوامل پایین بودن کارآیی موتورخانه ها

 تنظیم نبودن نسبت سوخت و هوا یکی از مهمترین عوامل پایین بودن راندمان موتورخانه هاست که به طور معمول برای سوخت گاز طیبعی، نسبت هوای اضافه باید برابر ۲/۹-۹/۹ باشد.
تاسیسات نیوز: اختلاط ناقص سوخت و هوا که منجر به احتراق ناقص میشود )مشعل این موتورخانه ها نمیتوانند سوخت و هوا را به طور کامل با هم مخلوط نمایند، بنابراین در بعضی از مواقع برای اینکه بتوان هوای الزم برای احتراق را تامین نمود باید هوای اضافه را باال برد( ۳ .عدم انعطاف پذیری در مقابل تغییرات شرایط جوی و شرایط کاری موتورخانه ها )به علت عدم نصب سیستم کنترل محیطی هوشنمد موتورخانه و تغییر شرایط محیطی باعث میشود که دیگ و مشعل از حالت بهینه خود خارج شده و بازدهشان پایین بیاید.
عدم تنظیمات فصلی در موتورخانه ها که باعث افت شدید راندمان و افزایش مصرف سوخت میشود
طراحی موتورخانهها با تکنولوژیهای قدیمی که موارد صرفهجویی انرژی در آنها لحاظ نشده است
مناسب نبودن مشعل(عدم تنظیم درست و در برخی موارد پایین بودن راندمان)
مناسب نبودن دیگ (عدم عایق بندی و وجود رسوب در داخل پره ها)
عدم تناسب ظرفیت حرارتی دیگ با مشعل
مناسب نبودن دودکش و طراحی غلط لولهکشی
عدم انطباق ظرفیت حرارتی موتورخانه با بار حرارتی ساختمان
عدم تنظیم صحیح ترموستات
جهت اطمینان از مسدود نشدن گذرها، روزنههای تزریق سوخت، باید به عنوان بخشی از وظایف روزانه نگهداری و تنظیم مشعلهای گازی، بازرسی شوند. همچنین شناسایی و جایگزینی قسمتهای سوخته یا خراب نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
بازدهی کل بویلر از بازدهی احتراق، تلفات حرارتی دودکش و تلفات حرارتی سطوح خارجی بویلر تشکیل شده است. منظور از بازدهی حرارتی، کارآیی مشعل در فراهم کردن نسبت سوخت / هوا برای احتراق کامل سوخت، میباشد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;