مطالبه مجلس از استاندارد ، توسعه است

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی استانداردامروز از بخش های مختلف آزمایشگاهی سازمان ملی استانداردایران بازدید کرد و در نشستی با رییس ، معاونان و جمعی از مدیران این سازمان از نزدیک درجریان برنامه ها، فعالیت ها و اهداف استاندارد قرار گرفت.
به گزارش تاسیسات نیوز، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استانداردایران در ابتدای این نشست تاریخچه و جایگاه سازمان ملی استانداردایران را بیان کرد و با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استانداردگفت: این قانون در سال ۱۳۹۶ پس از تصویب مجلس ،توسط رییس جمهور برای اجرا به سازمان ملی استانداردایران ابلاغ شد که به خوبی و به طور دقیق به تمام مسائل ، وظایف و ماموریت های استاندارد می پردازد.
رییس سازمان ملی استانداردایران با اشاره  به جایگاه شورای عالی استاندارداظهار داشت: اعضای شورای عالی استانداردفرابخشی بوده و همه قوا ، بخش های دولتی و خصوصی در این ترکیب حضور دارند.
وی با اشاره به فعالیت های ملی و بین المللی این سازمان تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با عضویت در ۱۱ سازمان بین المللی رتبه ۲۱ را در بین ۱۶۴ کشور دارد. همچنین عضویت در هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد( ISO) ، ریاست کمیته کشورهای درحال توسعه ( DEVCO )، عضویت هیات مدیره موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( SMIIC ) از دیگر افتخارات این سازمان در مجامع بین المللی است.
 معصومه پاشایی بهرام، در این نشست بر توسعه استاندارد تاکید کرد و گفت: موضوع استاندارد برای ایمنی و آـسایش جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با بیان اینکه توسعه، مطالبه مجلس از استاندارد است افزود: لازم است سازمان ملی استانداردایران با جذب نیرو و افزایش اعتبارات تقویت شود و در این راستا بی شک مجلس شورای اسلامی در کنار سازمان استانداردخواهد بود.
عضو شورای عالی استاندارد در این نشست ، بر سلامت جامعه تاکید و تصریح کرد: در سایه استاندارد بسیاری از مشکلات و ناامنی ها برطرف می شود.
وی سازمان استانداردرا یک مجموعه تخصصی برشمرد و اذعان داشت: لازم است تمامی بخش ها از ضوابط و مقررات استانداردتبعیت کنند.
پاشایی حضور موفق استانداردرا در مجامع بین المللی نقطه عطفی برای کشور دانست و گفت: در شرایط تحریم های ناعادلانه ، مطرح شدن نام ایران در بین جوامع بین المللی افتخاری است که برای کشور و نظام خواهد ماند.
وی نشان استانداردرا نشان اطمینان برای مصرف کنندگان داخلی و عاملی برای توسعه صادرات برشمرد و گفت: استانداردمی تواند تسهیل گر تولید و خدمات در کشور باشد بنابراین لازم است ساختار علمی آن به گونه ای تقویت شود که نیازهای جامعه را تامین کند.
منبع استاندارد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;