مطالبات بر زمین مانده مهندسان ناظر و طراح در شهر زلزله‌زده سی‌سخت

مهندسین ناظر و طراحان ساختمان فعال در شهر زلزله زده سی سخت از عدم پرداخت مطالباتشان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلایه مند هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، بهمن ماه سال ۹۹ بود که زلزله ۵٫۶ ریشتری در شهر سی سخت همه را شوکه کرد، زلزله ای که باعث شد خانه های زیادی به صورت کامل تخریب شوند و افراد زیادی در سوز و سرمای دنا در چادر های مسافرتی به سر ببرند، همه گروه های مختلف از جمله گروه های جهادی، سپاه، بسیج، دستگاه های دولتی و غیر دولتی همه برای ساختن مجدد شهر سی سخت پای کار آمدند.
از همان ابتدا با توجه به دستورات اکید رهبر انقلاب و پیگیری مسئولان استانی و کشوری، تصمیم بر این شد که قبل از فرا رسیدن فصل سرما در سال ۱۴۰۰ خانه های مردم زلزله زده ساخته و به آن ها تحویل داده شود.
بعد از تخریب ساختمان هایی که دیگر قابلیت اسکان نداشتند گروه طراحان و مهندسین ناظر ساختمان وارد میدان شدند و برای پیشرفت و آغاز ساخت ساختمان های مردم شهر سی سخت در کنار سایر مسئولان و گروه ها شبانه روز به فعالیت پرداختند و اکنون بیش از ۷ ماه از زلزله شهر سی سخت می گذرد، برخی از خانه ها به اتمام رسیده است برخی در حال اتمام و برخی دیگر تا قبل از سرمای زمستان به اتمام می رسند.
برای رفاه حال مردم شهر سی سخت تخفیف ۵۰ درصدی برای تعرفه های ساختمانی در این شهر در نظر گرفته شد که از همان ابتدای زلزله قریب به ۳۰ مهندس طراح و ۵۰ ناظر ساختمان فعالیت های خود را اغاز کردند و هنوز این فعالیت ها ادامه دارد، اما متاسفانه عدم پرداخت مطالبات این قشر توسط سازمان نظام مهندسی استان باعث شده است خستگی این چند ماه بر تن مهندسان این استان بماند.
سوال اینجاست که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان متولی این امر چرا تا کنون در راستای تحقق مطالبات این قشر از جامعه  همکاری نکرده است، افرادی که چندین ماه شب و روزشان را برای پیشرفت کار در شهر زلزله زده سی سخت گذرانده اند و برای امرار معاش زندگی نیز به این مطالبات نیاز دارند.
قریب به ۷۰۰ نقشه  در شهر و روستاهای اطراف سی سخت توسط این طراحان و ناظران ساختمانی طراحی و نظارت شدند اما اکنون نه نامی از آن ها هست و نه مطالبات بر حقشان توسط سازمان نظام مهندسی پرداخت می شود.
یکی از این مهندسان در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: با وجود تلاش های شبانه روزی اما اکنون هر بار که مطالبات مان را پیگیری می کنیم تنها وعده و شعار می شنویم و هیچ خبری از پرداخت مطالبات نیست.
این فرد ادامه داد: ما قریب به ۷ ماه در کنار مردم زلزله زده سی سخت بودیم و برای خارج شدن از این وضعیت شب و روز تلاش کردیم اما خستگی بر تن مان مانده است، ما نیز زن و بچه داریم، وقتی مطالبات مان ماه ها است پرداخت نشده  چگونه زندگی کنیم.
وی ادامه داد: وعده و شعار برای ما نان و آب نمی شود، فصل مدارس نیز نزدیک است و ما باید منتظر مطالبات چند ماه قبل مان باشیم شاید بتوانیم چیزی برای بچه هایمان خریداری کنیم.
 با وجود این صحبت های انتظار می رود ابراهیم مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد جهت پرداخت  مطالبات این قشر از مهندسان استان گام بردارد.
این پایگاه خبری اماده دریافت هر گونه جوابیه از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;