مصرف گاز در کشور به دلیل برودت هوا رکورد زد

سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در صورت رعایت نکردن میزان مصرف احتمال قطعی گاز برخی از تولیدکنندگان وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، غلامرضا مشایخی سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به افزایش شدید مصرف در کشور به دلیل برودت هوا گفت: باتوجه به موج جدید سرما و افزایش گاز بخصوص در شرق کشور مصرف گاز خانگی به شدت افزایش یافته که این رقم به ۵۷۳ میلیون مترمکعب در روز رسیده است که این عدد بسیار بالایی در بخش مصرف است.
او ادامه داد: تمامی همکاران ما در بخش تولید، انتقال و توزیع با آمادگی کامل به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا گاز پایدار در کشور به هم وطنان برسانیم و جای هیچ گونه نگرانی در کشور نیست.
مشایخی  اضافه کرد: به هرحال هموطنان در سراسر کشور باید با مصرف بهینه بتوانند کمک کنند تا دیگران هم از این نعمتمحروم نشوند مردم باید توجه داشته باشند که دمای رفاه منازل را بین ۱۸ تا ۲۲ درجه نگه دارند.
وی از برخورداری ۳۰ هزار روستاییان کشور از این نعمت طبیعی خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۴.۶ دهم میلیون خانوار و با ۱۸۴ هزار خانوار و ۱۰۰ روستا دارای گاز هستند که اولویت اول ما تامین بخش گاز خانگی است که با همت هموطنان می‌توانیم از  فصل سرما بدون هیچ قطعی گازی در کشور چه در بخش خانگی و نیروگاهی و صنایع گذر کنیم.
او در ادامه به میزان صادرات اشاره کرد و گفت: ما در بخش صادرات تعهد داریم و به آن عمل می‌کنیم در بخش واحد‌های صنعتی اگر هموطنان کمک نکنند مجبوریم تعدادی از واحد‌های صنعتی  را محدود کنیم قطعا مردم ما با درایتی که دارند امیدواریم شاهد قطع شدن در یخش‌های صنعتی نباشیم.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;