«مرگ» در انتظار استفاده از آسانسورهای بدون بازرسی دوره ای استاندارد

رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد خوزستان، گفت: مردم آسانسور‌های ناایمن و معیوب در هر مکان را در سامانه ” بازرسی آسانسور ” ثبت کنند تا پیگیری و بررسی شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، او بیان داشت: این سامانه برای اطلاع رسانی به اداره کل استاندارد، در خصوص آسانسور‌های بدون ایمنی و معیوب راه اندازی شده و از مردم تقاضا داریم مواردی که مشاهده می‌کنند را در این سامانه ثبت کنند، به همین منظور کافی است که فرد، نام سامانه را جستجو کند تا سایت برای ثبت تقاضا باز شود.
قیصی پور با تاکید بر اینکه بازرسی از آسانسور‌ها باید به صورت منظم انجام شود اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، ۲ هزار و ۶۵۱ آسانسور مورد بازرسی و بررسی قرار گرفته و ۱۲۷ گواهینامه آسانسور صادر شده است.
مدیرکل استاندارد خوزستان با بیان اینکه مردم باید نسبت به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسور‌هایی که استفاده می‌کنند حساس باشند، تصریح کرد: اگر این حساست در جامعه درخصوص وضعیت ایمنی آسانسور‌ها ایجاد شود شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف، بازرسی و بررسی آسانسور‌ها را بیشتر و بهتر انجام خواهند داد.
این مقام مسئول اظهار داشت: آسانسور همه مراکز پزشکی و درمانی خوزستان نیز بررسی و مشخص شد که از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و مشکلاتی دارند و باید مشکل آنها هر چه زودتر برطرف شود.
قیصی پور با بیان اینکه آسانسور‌ها در مدت زمان کوتاهی از استاندارد خارج می‌شوند، ادامه داد: به همین منظور باید بازرسی‌ها به صورت مرتب و مستمر صورت گیرد، همچنین اتحادیه‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بر شرکت‌های نصب آسانسور نظارت داشته، و نحوه کار آن‌ها را بررسی کنند، ضمن اینکه باید نسبت به آسانسور‌هایی که یک سال از نصب آن‌ها می‌گذرد احساس خطر کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;