مديران وزارت نفت اعتقادي به ابزار قدرتمند رسانه ندارند!

  در تمام دنيا با بهره گيري از ابزار رسانه ها، خود را آنطور که مي خواهند به جهان معرفي مي کنند و براي هر نوع اقدامي افکار عمومي را با خود همراه مي کنند، اما انگار وزارت نفت خود را از اين ابزار تأثيرگذار بي نياز مي بيند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از موج، نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها در حالي به پايان رسيد که از تمامي نهادها و سازمان هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي کشور، مسئولي با حضور در نمايشگاه از نزديک با خبرنگاران به گفتگو پرداخت.

حضور مديران و مسئولان تصميم گير و سياست گذار در حوزه هاي مختلف در غرفه هاي رسانه ها، فرصت تعامل بيشتر آنها با مراکز افزايش آگاهي و اطلاع مردم را فراهم کرد.

اما از اين فرصت فراهم شده، يک نهاد مهم و تأثيرگذار در اقتصاد کشور هيچ بهره اي نبرد. طي هفت روز برگزاري اين دوره از نمايشگاه، هيچ کدام از مديران وزارت نفت از نمايشگاه بازديد نکردند و در تماس خبرنگاران با روابط عمومي هاي وزارت نفت و شرکت هاي زير مجموعه آن، عنوان مي شد مديران صنعت نفت کشور برنامه اي براي بازديد از نمايشگاه ندارند!

وزارت نفت که پيش از اين نيز با تقويت پايگاه هاي اطلاع رساني تحت پوشش خود، حضور خبرنگاران را در بازديدهاي مديران از مناطق عملياتي و حتي مراسم امضاي قراردادها به شدت کاهش داده بود، با عدم حضور در نمايشگاه مطبوعات ثابت کرد هيچ اعتقادي به ابزار قدرتمند رسانه ندارد.

در زماني که تهديدهاي بسياري پيش روي صنعت نفت و گاز ايران قرار دارد و نظام استکبار جهاني با تمام قدرت در تحريم خريد نفت و گاز از ايران و منزوي کردن اين صنعت پوياي کشور تلاش مي کند، وزارت نفت مي تواند با تعامل مناسب با رسانه هاي داخلي و خارجي، هرچه بيشتر نقاط قوت صنعت نفت ايران را نمايان سازد و با شفاف سازي دلايل نقاط ضعف، مردم را از کمبودها و تصميم گيري هاي مديريتي براي رفع آن آگاه سازد.

در اين صورت است که فرصت هرنوع سواستفاده از رسانه هاي در دست نظام استکبار جهاني براي منزوي کردن صنعت پوياي نفت ايران گرفته مي شود. اما متاسفانه مسئولان وزارت نفت نه تنها ثابت کرده اند اعتقادي به حضور آزاد خبرنگاران در جمع مديران صنعت نفت کشور ندارند، بلکه در تلاشند با انحصارگرايي در اين خصوص، ضعف ها را بپوشانند!

تنها مي توانيم اميدوار باشيم که اين روند تا جايي ادامه نيابد که «آگاه نشدن مردم بهتر از حل مشکلات است» در صدر وظايف روابط عمومي هاي صنعت نفت کشور قرار گيرد!  

 پایان پیام/.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;