مدرسه، کانون فرهنگ تولید و مصرف انرژی‌های پاک – 3

علی پیرهادی

مخترع و کارآفرین

بررسی ابعاد فرهنگی:


پیشینه فرهنگی و تاریخی مصرف انرژی در ایران و شیوه استفاده از آن در مدارس


با توجه به اینکه کشورمان از سال‌های قدیم به منابع نامحدود زیرزمینی دسترسی پیدا کرده است، این امر در با توجه به وفور انرژی در روش مصرف ما تأثیر سو بر جای گذاشته و مستلزم فرهنگ‌سازی مدون در این امر بسیار حیاتی و مهم است، زیرا در آینده کشور سهمی بسیار بزرگ از خود بر جای می‌گذارد و نسل‌های آینده را درگیر مسائلی فراتر از مصرف انرژی می‌کند و در صورتیکه به‌صورت بنیادین مورد بررسی قرار نگیرد شاید خسارات جبران‌ناپذیری به نسل‌های آینده وارد کند و روی طرز فکر آن‌ها تأثیری سو از خود بر جای بگذارد، زیرا این منابع انرژی هستند که به نحوی مستقیم و غیرمستقیم مایحتاج زندگی ما انسان‌ها را تأمین می‌کنند، پس با ریشه‌یابی این مهم به ساختار فرهنگی نسلی در آینده، کمکی شایان به آیندگان عرضه خواهیم داشت.


جای گذاری یک قطعه از پازل و بررسی در نظرسنجی از ابعاد فرهنگی و قابل ارتقا یک مجموعه


با در نظرگیری یک جای خالی از مجموعه یکپارچه در راستای تأمین انرژی و همچنین اصلاح الگوی مصرف، دانش‌آموزان را در این فعالیت شرکت دهیم و با در نظرگیری یک چالش برای انتخاب گزینه‌هایی جهت بالا رفتن راندمان و بهبود عملکرد نظام مدرسه و سیستم انرژی سازمان به توسعه و پرورش هر چه بیشتر دانش‌آموزان در ابعاد فکری و فرهنگی تلاش بیشتری به مرحله اجرا بگذاریم.


تدارک راه‌حل فرهنگی برای مقابله با فرسودگی سیستم


با در نظرگیری راه‌کارهای فرهنگی برای مقابله با مسائل، میانبری برای رسیدن به هدف در نظر گرفته شده است که این امر فرهنگ‌سازی در شیوه مصرف به ارزش آفرینی در مورد تجهیزات و تمهیدات موجود در این راستا منتهی می‌گردد و هر کس خود را مسئول در برابر محیط و داشته‌های پیرامون خود خواهد دانست.


نتیجه‌گیری فرهنگی:


همیشه ابعاد فرهنگی در رأس امور مهم یک جامعه درخشش و تجلی از خود نشان می‌دهد و همگان را تحت تأثیر عواقب مثبت خود قرار می‌دهد.


با توجه به اینکه بعد فرهنگی قضیه در راستای تربیت نسلی آگاه نسبت به شرایط زیست‌محیطی موجود و مسئول نسبت به مصرف انرژی است می‌توان دریچه‌هایی جدید در آینده نزدیک از نسل پیش رو را شاهد بود و در جامعه جهانی پر رنگ‌تر از همیشه درخشید.


بررسی ابعاد فنی:


بررسی خدمات اجرایی و نواقص فنی در طول زمان


سیستم مذکور در فاصله‌های زمانی و با توجه به تنوع، نیاز به توجه در باب خدمات و نگهداری از خود نشان خواهد داد که این امر با توجه به یک سری فعالیت‌های پیشگیرانه عمر محصول و تجهیزات را به حداکثر خود می‌رساند و با پیگیری‌های لازم و اصول ادا شده به‌وسیله ابعاد فرهنگی می‌تواند مسائل فنی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد آن‌ها را به حداقل برساند.


مصارف و متریال مورد نیاز طرح به‌صورت کلی


با در نظر داشتن اینکه حتماً نیاز نیست که تمام ابعاد طرح بکار گرفته شوند و از نظر اقتصادی مجزا باشند، فقط در راستای عملی شدن آن طرح در جهت بهبود یک فرآیند فرهنگی می‌توان آن‌ها را به‌طور یکپارچه شامل سلول‌های فتوولتائیک، کلکتورهای خورشیدی، میکروژنراتورها، سیستم گرمایش از کف و دیگر المان‌های صنعتی و ذهنی در نظر گرفت.


نتیجه‌گیری فنی:


با توجه به در نظر داشتن بعد فنی جدید این سیستم و یکپارچگی آن، می‌توان به ابعاد جدیدی در راستای تولید و مصرف انرژی‌های پاک در یک کانون فرهنگی، متناسب با الگوی ساختمان ایرانی برای نسلی با فرهنگ ریشه‌دار با راندمان بالا از توان موجود دریافت کرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;