لوله‌های پنج لایه با هدف صرفه جویی آب تولید شد

مدیرعامل شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب آوان گفت: در حال حاضر در شرکت آوان ۲۵ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه این شرکت بیش از ۱۰۰ نمایندگی فعال در سطح کشور دارد برای بیشتر از ۱۰۰۰ نفر تاسیسات‌کار در این شعبه‌ها بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری پایگاه تاسیسات نیوز، در راستای حفظ و بهره‌برداری از منابع آبی کشور، شرکت صنایع پتروشیمی غرب با نشان تجاری آوان با هدف تولید لوله‌های آب پلاستیکی و اتصالات آن در کردستان تاسیس و اقدام به راه‌اندازی خط تولید لوله‌های پلاستیکی یک و چند لایه کرده است.
تیمور درودی مدیرعامل این شرکت  اظهار داشت: شرکت آوان تولیدکننده لوله و اتصالات پلی پروپیلن و یا لوله‌های سبز است که در سال ۷۶ مجوز تاسیس گرفت، در سال ۷۸ خط تولید آن راه‌اندازی و در سال ۷۹ اولین فروش خود را انجام داده است.
وی گفت: شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب (آوان) با بهره‌گیری از مدرن‌ترین دستگاه‌های مجهز به اتوماسیون اقدام به تهیه لوله‌های پروپیلن یک لایه و چندین لایه جهت مصارف عمومی از جمله شبکه‌های آبرسانی ساختمانی‌، تأسیساتی، برودتی و گرمایی‌، صنایع، آزمایشگاه‌ها و … در سایزهای مختلف می‌کند.
وی افزود: تلفیق دانش، مهارت و استفاده از تکنولوژی‌های به روز، سرلوحه فعالیت‌های صنایع پتروشیمی غرب قرار دارد در همین راستا این شرکت در سال۹۳ اقدام به خرید دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای ساخت لوله‌های نسل جدید پلی اتیلن پنج لایه کرد.
 درودی تاکید کرد: این شرکت به علت مجهز بودن به دستگاه‌های کامپیوتری کنترل کننده طراحی، انجام آزمایشات مکرر بر روی محصولات تولید و نظارت متخصصین بر فرآیند تولید و استفاده از بهترین نوع پلی پروپلین سعی در ارائه مرغوب‌ترین اتصالات و لوله فویل‌دار و ساده در سطح کشور را دارد که لوله‌های فویل‌دار (پنج لایه) با تحمل فشار بالا و مقاومت مکانیکی چشمگیری که دارد در حرارت‌های مداوم و متوالی به خاطر وجود لایه آلومینیومی مخصوص که دارای روکش نازک پلیمری است بسیار مقاوم بوده و وجود لایه فلزی انبساط طولی را به حد صفر می‌رساند.
مدیرعامل شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب آوان ادامه داد: در حال حاضر در شرکت آوان ۲۵ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه این شرکت بیش از ۱۰۰ نمایندگی فعال در سطح کشور دارد شاید برای بیشتر از ۱۰۰۰ نفر تاسیسات‌کار در این شعبه‌ها بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: صنایع پتروشیمی غرب درصدد است تا با تولید سایر محصولات مدرن صنعت آب و آبیاری، سطح کیفی بهره‌برداری از منابع آبی کشور را با توجه به استانداردهای جهانی ارتقا بخشد در همین راستا خوشبختانه در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته است، تعطیلی و یا تعدیل نیرویی نداشته و بیشتر به فکر توسعه مجدد بوده است.
ظرفیت تولید ۶۵ تن در ماه
درودی گفت: ظرفیت تولید شرکت آوان در ماه حدود ۶۵ تن است که از این میزان ۴۰ تن ظرفیت ما در تولید لوله‌های سبز و بالغ بر ۲۵ تن هم ظرفیت ما در تولید لوله‌های پنج لایه است.
عراق اصلی‌ترین بازار صادرات محصولات آوان
وی یادآور شد: سال‌های قبل بصورت محدود به برخی کشورها صادرات داشتیم اما امروز اصلی‌ترین بازار ما کشور عراق برای لوله های پنج لایه است که در آنجا نمایندگی انحصاری داریم و در داخل ایران هم در اغلب شهرهای نیمه غربی کشور از شمال تا جنوب نمایندگی فعال داریم.
مدیرعامل شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب آوان اضافه کرد: در حال حاضر مدیریت این شرکت پیگیر توسعه بازارهای صادراتی خود در کشورهای همسایه است و در واقع افق پیش‌روی صنایع پتروشیمی غرب، تولید محصولات بیشتر، منطبق با استانداردهای جهانی و فن‌آوری‌های روز دنیا است.
وی گفت: از لحاظ فروش مشکلی نداریم اما چون جو رقابتی است فروش می‌کنیم اما با کمترین سود چون متاسفانه همه تولیدکنندگان در یک سطح کار نمی‌کنند و لوله هم محصولی است که اکثر مردم جنس لوله را نمی‌شناسند و نمی‌توانند و نمی‌دانند کیفیت آن را تشخیص دهند لذا دنبال محصولی با قیمت پایین می‌گردند.
درودی افزود: در حال حاضر شرکت آوان در یک شهرک مسکونی واقع شده است که برای حمل و نقل و بسیاری از امور دیگر با مشکلاتی روبرو است لذا لازم است که مسئولین کمک کنند که وارد شهرک‌های صنعتی استان شود.
وجود قوانین نامرتبط مانع صادرات است
وی ادامه داد: اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه گیر و گرفت‌های است که دارایی، گمرک و … برای ما ایجاد می‌کنند در واقع وجود قوانینی نامرتبط عملا به شرکت‌ها می‌گوید که حق صادرات ندارید.
مدیرعامل شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب آوان ادامه داد: برخی مشکلات مانند دارایی سراسری است مثلا دارایی اعلام می‌کند کدملی فروشگاه‌هایی که ما برای آنها جنس ارسال می‌کنیم و یا کدملی رانندگان خودروهایی که حمل و نقل محصولات ما را انجام می‌دهند باید مشخص باشد اما فروشگاه‌ها و حتی رانندگان از انجام این کار خودداری می‌کنند در واقع این قوانین بازار را آرام آرام به سمت کسادی و ناامنی می‌برند و در مقابل همین مسئله باعث می‌شود که به تبع کارهای زیرزمینی و غیرقانونی شروع شود یعنی شرکت‌های زیرزمینی ایجاد می‌شوند که در هیچ جایی ثبت مالیات ندارند اما به راحتی کالای خود را به دست مشتری می‌رسانند و شرکت‌های قانونی مثل ما که بصورت قانونی و شفاف مشغول فعالیت هستیم عملا مشتریان خود را از دست می‌دهیم.
تسهیلات موجود حامی تولید نیست
وی تصریح کرد: همکاری مسوولین استان در سازمان صنعت‌، معدن و تجارت و بانک‌ها خوب است اما قوانینی که برای این همکاری وجود دارد قوانین مناسبی نیست مثلا مسئولین برای من تولیدکننده وام تعریف می‌کنند اما این وام با وامی که به یک پیمانکار داده می‌شود هیچ تفاوتی ندارد با همان سود بالا و همان زمان بازپرداخت کوتاه مدت.
درودی عنوان کرد: مطمئنا اگر تسهیلات و وامی که مسوولین برای تولیدکنندگان لحاظ می‌کنند تسهیلات واقعی باشد که بصورت ویژه برای صنعت تعریف شده باشد یعنی کم سود باشد، بازپرداخت و تنفس آن زیاد باشد واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند توسعه پیدا کنند ولی متاسفانه تسهیلاتی که در حال حاضر به ما داده می‌شود تسهیلاتی با درصد بالای بازپرداخت است، چنین تسهیلاتی را هر فردی می‌تواند دریافت کند یعنی تفاوتی بین وامی که به یک فرد و یا یک شرکت پیمانکار داده می‌شود با من که تولیدکننده هستم و برای چندین نفر اشتغال ایجاد کردم وجود ندارد.
لزوم تعریف تسهیلات ویژه برای شرکت‌های تولیدی و صنعتی
مدیرعامل شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب آوان تاکید کرد: اگر مسئولین دغدغه توسعه و رشد صنایع را دارند باید تسهیلاتی ویژه برای شرکت‌های تولیدی اختصاص دهند که بتوانند توسعه پیدا کنند و نیروی کار جدید استخدام کنند در واقع هر چقدر صنایع توسعه پیدا کند به نیروی کار بیشتری نیاز داد و هر چقدر نیرو کار بیشتری استخدام شود از جمعیت بیکار استان کاسته می‌شود.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;