لزوم استفاده از ظرفیت نظام مهندسی جهت استاندارد سازی ساختمانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی جهت پیشبرد استاندارد در صنعت ساختمان بر انعقاد تفاهم نامه میان اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان تاکید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، عبدالرضا چراغعلی در جلسه شورای فنی با اشاره به وضعیت کمربندی اسلامشهر اظهار داشت: این پروژه در سال ۹۴ به طول حدود ۳۰ کیلومتر آغاز شده و اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، البته مهم ترین مشکل در تکمیل این پروژه وجود معارضین بوده که سبب شده پروژه ناتمام باقی بماند و در مجموع ۴ مورد اختلاف بین پیمانکار و کارفرما در زمینه اجرای این پروژه وجود داشته که در این جلسه اختلافات رفع و تکمیل این پروژه تسریع می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: متولی اصلی آموزش نیروی انسانی شاغل در کارگاه ها، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است که بر این اساس جهت ساماندهی حرفه هایی که در صنعت ساختمان فعال هستند از جمله اکیپ های اجرایی، حمل بتن و غیره که در عملیات اجرایی پروژه های عمرانی دخیل هستند، اقداماتی انجام شده که بایستی تقویت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به حساسیت حمل بتن افزود: حفظ کیفیت بتن منوط به تسریع در حمل بتن از محل تولید به محل اجرای پروژه می باشد که تحقق این امر به آموزش عوامل اجرایی حمل بتن برمی گردد و در این زمینه فنی و حرفه ای جهت آموزش و صدور گواهینامه باید فعال تر عمل کند.
چراغعلی در مورد عملکرد استاندارد در صنعت ساختمانی و معدنی بیان کرد: از ظرفیت سازمان نظام مهندسی جهت نظارت و پیشبرد وضعیت استاندارد در صنعت ساختمان استفاده شود و تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد شود، ضمن اینکه همکاری لازم از سوی استانداری تهران جهت تحقق این امر صورت می گیرد.
وی افزود: طبق قانون جدید سنجش استاندارد بتن به جای محل تولید در محل اجرای پروژه انجام می شود تا مدت حمل و تاثیر آن بر کیفیت بتن لحاظ شود و از این جهت بتن ریزی و حمل آن در استان تهران نیازمند استانداردسازی می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: استانداردسازی آسانسورها در دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها ضروری است و باید همکاری موثری با اداره کل استاندارد در این زمینه صورت گیرد، به علاوه با توجه به اینکه پله برقی ها نیز از ابتدای سال مشمول قانون استاندارد اجباری شده اند شهرداری ها در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و در این زمینه مکاتبات از سوی استانداری تهران انجام می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;