لزوم اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری در حوزه نظام مهندسی

پورحاجت گفت: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر ۲ بخشنامه‌ای که دیوان عدالت اداری دستور توقف آن‌ها را داده است را به مرحله اجرایی برساند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه شیوه‌نامه تبصره ۲ ماده ۲۴ که در دوران  عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان تدوین شده بود، طی یک سال گذشته به مرحله اجرایی نرسید و همین موضوع باعث شد که کانون سراسری انبوه‌سازان به دیوان عدالت اداری نامه‌ای ارسال و در خواست رسیدگی کنند.
او تصریح کرد: این موضوع توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی و در همان دوره اعلام شد که بخشنامه وزیر سابق راه و شهرسازی کاملا قانونی است و تمامی دستگاه‌ها از جمله معاونت مسکن و ساختمان باید هرچه سریعتر آن را اجرایی کند.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تصریح کرد: در دوران حسینی معاون سابق مسکن و ساختمان، دستور ارجاع کار و واریز ۵ درصد از حق‌الزحمه‌ای مهندسان به نظام مهندسی مجددا برگشت داده شد و همین موضوع باعث شد که کانون سراسری انبوه‌سازان دستور توقف این ۲ بخشنامه را از دیوان عدالت اداری درخواست کند.
پورحاجت اظهار کرد: در همان دوران دیوان عدالت اداری دستور توقف هر ۲ بخشنامه را صادر کرد و دستور میزان حق‌الزحمه مهندسان را صادر کرد.
او اظهار کرد: تا به امروز وزارت راه و شهرسازی هیچ جواب و مکاتبه‌ای مبنی‌بر اجرای رأی دیوان عدالت اداری را انجام نداده است و ما همچنان از معاونت مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی درمورد تسریع در اجرای دادنامه دیوان عدالت اداری در خصوص توقف اجرای ۲ بخشنامه را داریم.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اظهار کرد: اجرای این ۲ بخشنامه نقش موثری در خصوص شفافیت حوزه نظام مهندسی و برگشت قانون در حوزه مهندسان ساختمان را دارد که متأسفانه انجام آن‌ها از سوی معاونت مسکن و ساختمان تا به امروز به مرحله اجرایی نرسیده است.
پورحاجت بیان کرد: امیدواریم معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و معاون جدید وزیر راه و شهرسازی هرچه سریعتر اقدامات لازم را جهت این دو بخشنامه در دستور کار خود قرار دهد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;