لامپ ۱۱۸ ساله؛ قدیمی‌ترین لامپ جهان

در حالی که بسیاری از ما هر چندماه یکبار چراغ‌های خانه را که سوخته‌اند عوض می‌کنیم، یک لامپ قدیمی وجود دارد که در ایستگاه ششم آتشنشانی کالیفرنیا متصل به برق است و از سال ۱۹۰۱ بدون وقفه روشن بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، تاریخ دقیق روشن شدنش هنوز مشخص نیست اما دو تاریخ ۱۸ ژوئن و و ۱۵ دسامبر به عنوان جشن تولد این لامپ شناخته می‌شود. این لامپ از سال ۱۹۰۱ به صورت ۲۴ ساعته روشن بوده است و تنها دو بار استراحت کرده است.
یک بار در سال ۱۹۷۶ و بار دیگر در سال ۲۰۱۳ به خاطر جا به جایی از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر خاموش شده است ولی در مابقی موارد همیشه روشن بوده است و حالا در روز تولدش به ۱۱۸ سالگی رسیده است.
این چراغ را دنیس برنال پیشرو و مالک برق رسانی به لیورمور در سال ۱۹۰۱ هدیه داده شده است و ۵ سال قبل از زلزله بزرگ سانفرانسیسکو در سال ۱۹۰۶ روشنی بخش دفتر پلیس شهر و نیز ایستگاه آتشنشانی بوده است .
این لامپ، حالا رکورددار طولانی‌ترین زمان روشن بودن یک لامپ را در اختیار دارد و همچنان این زمان در حال افزایش است. به تازگی سه دوربین در این محل نصب شده است که تصاویر لامپ را به صورت دائمی نشان می‌دهند. به خاطر عمر طولانی آن، حتی عده ای به عنوان یک طلسم به آن اعتقاد پیدا کرده اند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;