نگاهی به بازار/ قیمت لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان کلی و جزئی ۱۴۰۰

در صورتی که می خواهید بدانید قیمت لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان کلی و جزئی آن چقدر می شود، مطالعه این مطلب به دردتان می خورد.
تاسیسات نیوز: لوله کشی آب و فاضلاب در هر ساختمانی یکی از مهمترین سیستم های مکانیکی در بنا است که اصولی بودن آن تاثیر زیادی در رفاه، آسایش و سلامت ساکنین دارد.
در زمان های گذشته سیستم لوله کشی آب و فاضلاب در ساختمان به پیچیدگی امروز نبود و به همین دلیل راحت تر قیمت گذاری می شد.
اما در حال حاضر با توجه به اینکه ساختمان ها در متراژهای متنوع ساخته می شود و از لوله، اتصالات و روش های مختلف لوله کشی در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان استفاده می شود، نمی توان هزینه لوله کشی را به راحتی تخمین زد.
به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مطلب هزینه تقریبی لوله کشی آب و فاضلاب کلی و جزئی را با توجه به عوامل موثر در قیمت نهایی آن و بر اساس تعرفه مجموعه خود برای شما بیان کنیم.
دستمزد لوله کشی آب به صورت متری
وقتی از دستمزد لوله کشی آب متری حرف می زنیم، منظورمان دیگر قیمت خرید لوله و اتصالات لوله کشی آب نیست.
بلکه منظور ما فقط مبلغی است که مجری لوله کش بابت انجام لوله کشی هر متر لوله آب در ساختمان از مشتری دریافت می کند.
از آنجا که دستمزد لوله کشی با استناد بر جنس لوله، روش اجرا و متراژ ساختمان محاسبه می شود، در ادامه هزینه دستمزد لوله کشی آب جزئی در شرایط های متفاوت را بر اساس تعرفه های مجموعه تاسیسات ۲۴ ساعته برای شما بیان می کنیم:
دستمزد لوله کشی آب پلاستیکی
لوله کشی آب پلاستیکی ساختمان را با استفاده از لوله های تک لایه یا آذین و یا لوله های ۵ لایه پلیمری انجام می دهند.
این جنس از لوله ها به دلیل مزیت های بیشمار خود همچون عدم تاثیرگذاری منفی بر روی طعم و بوی آب و همچنین سرعت بالایی که در نصب دارند، مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته اند.
در ادامه ریز قیمت اجرت لوله کشی با هر کدام از این جنس لوله را در اختیار شما قرار می دهیم:
لوله کشی ۵ لایه توکار
در این روش از لوله کشی همانطور که از نامش پیداست، لوله کشی آب ساختمان را با استفاده از لوله های ۵ لایه و به روش توکار انجام می دهیم.
فرقی ندارد که لوله کشی آب در ساختمان از نوع کلکتوری، زیر سقفی و یا انشعابی باشد، در هر صورت چون لوله ها را در زیر دیوار و سقف قرار داده ایم، لوله کشی ما از نوع توکار خواهد بود.
قیمت کلی اجرت لوله کشی آب ۵ لایه توکار بدون هزینه کنده کاری و قطعاً بدون هزینه های بابت خرید لوله و اتصالات پنج لایه در متراژ زیر ۱۰ متر در سال ۱۴۰۰ حدوداً ۲۰۰ هزار تومان می باشد.
اما اگر قصد داشته باشید همین روش از لوله کشی را با لوله های ۵ لایه در ساختمانی با متراژ ۱۰ الی ۲۰ متر انجام دهید، اجرت مجری لوله کش متری ۴۰ الی ۶۰ هزار تومان خواهد شد.
دستمزد لوله کشی آب روکار با لوله های ۵ لایه
از آنجا که لوله های ۵ لایه بهترین جنس لوله برای استفاده در سیستم لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان ها هستند، می توان از این لوله برای لوله کشی روکار هم استفاده کرد.
در این قسمت دستمزد لوله کشی آب روکار با لوله های ۵ لایه در دو متراژ متفاوت را برای شما بازگو می کنیم که توسط مجریان ما در مجموعه تاسیسات ۲۴ ساعته انجام می شود:
هزینه کلی لوله کشی ۵ لایه روکار همراه با اجرای بست برای ساختمان هایی با متراژ زیر ۱۰ متر در سال ۱۴۰۰ در حدود ۳۰۰ هزار تومان می باشد.
اجرت اجرای لوله کشی ۵ لایه روکار به همراه اجرای بست برای نگه داری لوله ها در متراژ بین ۱۰ الی ۲۰ متر در حدود متری ۵۰ الی ۷۰ هزار تومان می باشد.
در زمان اجرای لوله کشی آب روکار استفاده از بست برای نگه داری لوله ها بسیار ضروری است، به همین دلیل دستمزد لوله کشی روکار با احتساب هزینه اجرای بست محاسبه می شود.
لوله کشی تک لایه توکار
شاید لوله های تک لایه پلاستیکی همچون لوله های چند لایه تحمل دمای بالای آب گرم در سیستم گرمایش را نداشته باشند.
اما باز هم به دلیل اینکه رسوب نمی دهند، هرگز زنگ نمی زند و بسیار سبک وزن و ارزان ترند، در صنعت لوله کشی آب مورد استفاده قرار می گیرند.
لوله کشی آب توکار با لوله های تک لایه یا آذین را می توان به روش های انشعابی و کلکتوری در ساختمان اجرا کرد.
اجرت اجرای لوله کشی آب توکار با استفاده از لوله های تک لایه بدون احتساب هزینه کنده کاری و در متراژ ۱۰ الی ۲۰ متر در حدود متری ۴۰ الی ۶۰ هزار تومان می باشد.
اما اگر متراژ ساختمان شما زیر ۱۰ متر باشد، دستمزد کلی اجرای لوله کشی آب توکار با لوله های تک لایه یا آذین بدون در نظر گرفتن هزینه کنده کاری بر اساس تعرفه سال ۱۴۰۰ در حدود ۲۰۰ هزار تومان می باشد.
لوله کشی تک لایه روکار
در مواقعی که نمی خواهید هیچ کنده کاری در ساختمان انجام دهید، می توانید از لوله های تک لایه در لوله کشی آب به روش روکار استفاده کنید.
در این صورت هزینه کلی لوله کشی برای شما در متراژ زیر ۱۰ متر و با احتساب هزینه مربوط به اجرای بست به صورت تقریبی ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد.
چنانچه متراژ لوله کشی مورد نیاز برای ساختمان شما بین ۱۰ الی ۲۰ متر بوده و نیازی به کنده کاری هم نباشد، اجرت لوله کشی روکار با لوله های تک لایه متری ۵۰ الی ۷۰ هزار تومان می باشد.
توجه داشته باشید که اگر متراژ لوله کشی آب مورد نیاز در ساختمان بالاتر از ۲۰ متر باشد، نمی توان بدون بررسی مقدار اجرت لوله کشی را تعیین کرد و باید حتماً توسط مجریان ما به صورت حضوری بازدید شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;