قراردادهای اجاره نیمه دوم سال هم وام ودیعه دریافت می کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا زمانی که سقف اعتباری در نظر گرفته نشده پُر نشود، مستاجران نیمه دوم سال هم می‌توانند ثبت نام کنند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، گفت: اختلالی از چند ماه پیش در سامانه املاک و اسکان به وجود آمده بود و مشکلی در بحث ارتباطات با بانک‌ها ایجاد شده بود که سعی کردیم در همان روز‌های ابتدایی مشکل را رفع کنیم.
او ادامه داد: پیش از این ارتباط ساختاری با نظام بانکی از جمله ۱۵ بانک و موسسه مالی و اعتباری وجود داشت و با تلاشی که صورت گرفت این مشکل ارتباطی برطرف شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن همزمان اطلاعات خود را تکمیل کنند و نام بانک و شعبه آن را انتخاب کنند، افزود: تمامی مشکلات در حال حاضر برطرف شده و از امروز به صورت رسمی در رسانه هم این مورد را انتخاب کنند.
محمود زاده بیان کرد: ثبت نام تا پایان شهریور ماه تمدید شده و تمامی متقاضیان در هر بازه زمانی که قرارداد دارند، می‌توانند ثبت نام کنند به شرطی که در سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشند.
او اظهار کرد: تا زمانی که سقف اعتباری که در نظر گرفتند، پر نشود این امکان برای ثبت نام متقاضیان وجود دارد به طور مثال کسانی که قرارداد آن‌ها در آذر و آبان ماه است هم می‌توانند ثبت نام کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از کسانی که اطلاعات خود را بارگذاری کردند، می‌توانند شعبه بانک را انتخاب کنند.
او گفت: برای دریافت تسهیلات در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و متقاضیان در صورتی که اطلاعات بانکی و مدارک خود را تکمیل کنند می‌توانند وام را دریافت کنند.
براساس این گزارش تاکنون حدود ۷۵۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند و سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
مکان    مبلغ تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن           تهران            ۷۰ میلیون تومان
سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه)

۴۰ میلیون تومان                                   سایر شهر‌ها                           ۲۵ میلیون تومان
متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضیان تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانک برای تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکنند، نسبت به رد درخواست آنان اقدام می‌شود.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;