قبل از خرید چراغ روشنایی منزلتان بخوانید

تاسیسات نیوز: این متن را بخوانید تا برای خرید بهترین چراغ‌ روشنایی منزل تصمیم‌گیری کنید.
از آنجایی که روشنایی الکتریکی به یک عنصر ضروری برای محیط‌های صنعتی، تجاری و مسکونی در سراسر جهان تبدیل شده است، تعداد محدودی از شرکت‌های روشنایی توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار داخلی و کشورهای همسایه را در بر بگیرند.
فناوری روشنایی مداوم در حال پیشرفت می‌باشد. همواره با کمک‌های رو به رشد مسکن و زیرساخت‌، تقاضا برای تجهیزات روشنایی الکتریکی  در دهه‌های اخیر افزایش یافته است.
راهنمای بهترین نورپردازی برای خانه
آشپزخانه:
یک آشپزخانه به چندین لایه نور نیاز دارد. نورپردازی توکار نور عالی را برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک فراهم می‌کند. اگر بچه‌های شما در حالی که برای آن‌ها آشپزی می‌کنید، تکالیف خود را در جزیره آشپزخانه انجام می‌دهند، نورپردازی مناسب می‌تواند گزینه خوبی باشد.
نورپردازی زیر کابینت  علاوه بر کابینت، کل فضای آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گاهی میان کابینت‌ها و سقف فضای خالی وجود دارد که با نورپردازی می‌توان با رفع تاریکی محیط دلپذیری را ایجاد کرد. زیر قفسه، فضای خالی بین کابینت‌ها و کانتر محیط مناسبی برای نورپردازی می‌باشد.
حمام:
راهنمای خرید بهترین چراغ روشنایی منزل (شعاع)
روشنایی حمام باید به گونه‌ای طراحی شود که در برابر رطوبت و آب مقاوم باشد.
نورهای نورافکن و چراغ‌های بالای آینه برای برجسته کردن یک ناحیه خاص و برای راحتی کارهایی مانند اصلاح و … عالی هستند.
نورپردازی توکار:
قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک چراغ توکار، نصب کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید: چه فضایی را می‌خواهید روشن کنید؟ آیا شما  نورپردازی وسیع می‌خواهید یا یک نقطه نور؟ چه سایزی می‌خواهید؟ از چه نوع لامپ می‌خواهید استفاده کنید؟ در مورد سیم‌کشی لازم برای چراغ جدیدتان چطور؟
راهنمای خرید بهترین چراغ روشنایی منزل (شعاع)
اگر می‌خواهید اتاقی که رفت و آمد به آن زیاد است مانند آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود را روشن کنید نورپردازی با نور بیشتر را نیاز دارید.
در غیر این صورت اگر تمایل به روشنایی یک نقطه مانند یک قطعه هنری یا  شومینه دارید که می‌خواهید در کانون توجه قرار دهید. نورپردازی نقطه‌ای نیاز است.
ممکن است این سوال برای شما پیش آید که در نورپردازی توکار به چند چراغ نیاز دارم؟
این سوال پاسخ آسانی ندارد، زیرا نظرات در مورد این موضوع بسیار متفاوت است. با این حال، شما می‌توانید ارتفاع سقف را در نظر بگیرید و آن را به نصف تقسیم کنید.
چراغ‌های زیر و کنار پله‌ای:
اگر در خانه یا محل کار خود پلکانی دارید که کمی ساده به نظر می‌رسد، در کمتر از ده دقیقه به آن روشنایی و زیبایی ببخشید.
بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما بدهیم این است که متراژ پله‌های خود را بدست آورید. سپس مطمئن شوید که کابل کافی برای پوشاندن کل راه پله دارید، در غیر این صورت ممکن است در نیمه راه با کمبود لامپ مواجه شوید.
اگر نزدیک راه پله خود پریز برق ندارید، به سراغ چراغ‌هایی که با باتری کار می کنند، بروید.
استفاده ازچراغ‌های سفید و گرم برای تطبیق با دکوراسیون خنثی و دنج بهترین انتخاب می‌باشد. علاوه بر این شما می‌توانید از ترکیب چند رنگ استفاده کنید.
 اما برای ظاهری مدرن‌تر ممکن است بخواهید یک LED سفید یخی را در نظر بگیرید. اگر نرده‌ای فلزی یا نرده شیشه‌ای داشته باشید، این چراغ‌ها بسیار جذاب به نظر می‌رسند.
اگر احساس جسارت می‌کنید، می‌توانید پله‌های خود را  با نورهای صورتی روشن کنید.
لامپ:
لامپ‌ها را فراموش نکنید دمای رنگ و وات همگی در کیفیت نور اتاق شما نقش دارند.
به طور کلی موارد زیر را در نظر بگیرید:
  • دمای رنگ سفید گرم برای اتاق نشیمن و اتاق خواب
  • سفید روشن مناسب برای ادارات و آشپزخانه
  • رنگ روز برای گوشه‌های منزل و مطالعات
ریسه:
هنگام خرید نوارهای LED مطمئن شوید کاربرد و محدودیت‌های محل مورد نظر خود را می‌شناسید سپس رنگ‌ها را مورد بررسی قرار دهید. با طیف وسیعی از نوارها و ریسه‌های موجود در سایت تجهیز ساختمان، آنچه را که برای پروژه نورپردازی خود نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;