قابل توجه كليه ناظرين حقيقي و حقوقي عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران

 

كليه ناظران حقيقي و حقوقي عضو سازمان و فعال در زمينه نظارت رشته هاي عمران، معماري، برق و مكانيك با مطالعه دقيق و كامل مطالب ذيل، هر چه سريعتر آمادگي خود را با ثبت نام يا تكميل اطلاعات ثبت نام قبلي خود در سامانه معرفي ناظر سايت سازمان اعلام نمايند .

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، با عنايت به تلاشهاي مستمر و مطالعات و بررسي­هاي صورت پذيرفته سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران نظر به بند 16-1-1 از ماده 16مبحث دوم مقررات ملي ساختمان در خصوص ارجاع خدمات نظارت به اعضاي محترم، با استعانت از درگاه حق، مقرر گرديده است اين امر تا پايان سال جاري نهايي و با شروع سال جديد شاهد شكوفايي و عملياتي شدن آن در كليه پروانه­ هاي صادره شهرداري تهران باشيم. لذا شايسته است كليه ناظران حقيقي و حقوقي عضو سازمان و فعال در زمينه نظارت رشته هاي عمران، معماري، برق و مكانيك با مطالعه دقيق و كامل مطالب ذيل، هر چه سريعتر آمادگي خود را با ثبت نام يا تكميل اطلاعات ثبت نام قبلي خود در “سامانه معرفي ناظر سايت” سازمان اعلام نمايند .

شايان ذكر است، موارد مندرج در ذيل، بسيار مهم، قابل تعمق و اساس ارجاع كار به شما مي باشد لذا انتخاب صحيح و دقيق اولويت ها توسط شما، آسودگي و رسيدگي بهتر به كارها و تعهد پذيري بالاتر شما و برنامه ريزي دقيقتر سازمان را در بر خواهد داشت و در غير اينصورت، دريافت متراژهاي نامتناسب با پايه، منطقه فعاليت نامناسب، عدم رسيدگي كافي و به موقع، عدم تعهد پذيري شما و عدم برنامه ريزي دقيق سازمان و صدمات ديگر وارده به اعضاء و سازمان را در بر خواهد داشت ضمن اينكه با عنايت به عدم انتخاب صحيح توسط خود شما، امكان هر گونه اعتراض بعدي را نيز از شما سلب خواهد نمود .

 

-در انتخاب اولويت ها، انتخاب اولويت اول منطقه فعاليت از اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد  زيرا اساسا ارجاع كار بر اساس اولويت هاي اول انتخابي شما خواهد بود مگر آنكه تعدادنفرات اين اولويت كافي نباشد وسيستم به سمت استفاده از اولويت هاي بعدي هدايت گردد.

از طرفي تراكم بالاي ناظران در بعضي مناطق، طولاني شدن صف انتظار ناظران را در بر خواهد داشت لذا اين مورد نيز بايد در كانون توجه ناظران قرار گیرد.

 

مناطق فعاليت به شرح ذيل قابل انتخاب و اولويت بندي مي باشند :

         حوزه شمال : مناطق 1-2-3

        حوزه شرق : مناطق 4-8-13-14

     حوزه جنوب : مناطق 15-16-17-18-19-20

     حوزه غرب : مناطق 5-9-21-22

     حوزه مركزي : مناطق 6-7-10-11-12

 

 -همچنين در انتخاب اولويت بندي گروه ساختماني مورد نظر،‌ تناسب بين پايه، ظرفيت مجاز و گروه هاي ساختماني انتخابي در نظر گرفته شود اين موضوع با عنايت به محدود بودن سقف تعداد كار براي اشخاص حقيقي و حقوقي بسيار حائز اهميت مي باشد. بديهي است چنانچه اشخاص حقيقي و حقوقي با صلاحيت بالاتر، گروه­هاي ساختماني پايين تر را هم انتخاب نمايند، حق اعتراض به دريافت كارهاي كوچك و نامتناسب با ظرفيت بالاي خود را نداشته و با توجه به تعداد كارهاي قابل ارجاع، ممكن است بخش عمده اي از ظرفيت خود را معطل و يا بلا استفاده نمایند.

 

گروه بندي ساختمانها نيز به شرح ذيل قابل انتخاب و اولويت بندي هستند :

گروه الف : ساختمانهاي تا 600 متر مربع زير بنا و ارتفاع تا 2 طبقه روي شالوده

   گروه ب : ساختمانهاي تا 2000 متر مربع زير بنا و ارتفاع تا 5 طبقه روي شالوده

  گروه ج : ساختمانهاي تا 5000 متر مربع زيربنا و ارتفاع تا 10 طبقه روي شالوده

     گروه د ‌: ساختمانهاي بيش از 5000 متر مربع زير بنا و 10 طبقه ارتفاع روي شالوده

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;