فرآیند تولید تا مصرف مصالح ساختمانی استاندارد

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در جلسه کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت (ذیل شورای فنی استان) مطرح کرد:


رئیس سازمان مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جلسه کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت (ذیل شورای فنی استان) فرآیند تولید تا مصرف مصالح استاندارد ساختمانی را امری جمعی و گروهی دانست.


به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان با بیان این مطلب گفت: معتقدیم بخش اعظم ساخت و ساز مدیون کیفیت مصالح است بنابراین در این حوزه هرچقدر استانداردهای لازم شناخته و شناسانده شوند و ابزار کنترل توسعه یابند ساخت و ساز ایمن تر می شود.

 

مهندس «علی اکبر رمضانی» با بیان این که این کار مستلزم چرخه مشخصی از تولید تا مصرف است که باید به شکل یک چرخه کنترل شده توسط حاکمیت و نهادهای مدنی انجام شود، ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی باید تلاش کنند در این حوزه موثر عمل کنند و عیوب را در فرآیند و سیستم جویا شوند و به دنبال فرافکنی نباشند.

 

این مقام مسئول با اشاره به این که کنترل چرخه تولید تا مصرف یک امر جمعی است، اظهارکرد: نقش این اشخاص همانند زنجیره به هم پیوسته است و اگر تمام مسئولیت ها بر دوش یکی از این نهادها باشد، کارکرد، ماهیت و جایگاه سایر نهادها از بین می رود و موجب انحرافات اخلاقی برای دستگاه پاسخ گو می شود.

 

وی اعلام کرد: سازمان دغدغه های بسیاری در حوزه ورود مصالح غیر استاندارد به استان دارد چرا افکار عمومی مسئولیت تولید محصول نهایی که ساختمان است را بر دوش نظام مهندسی ساختمان می داند.

 

وی با بیان این که نگاه مدیران به ورود مصالح غیر استاندارد به استان باید تخصصی و حرفه ای باشد، ادامه داد: مدیران باید نگاهی سیستمی و مدبرانه داشته باشد تا مشکلات موجود در این حوزه برطرف شود.

 

وی به راهکاری در این باره نیز اشاره و اعلام کرد: از مدیران دستگاه های مرتبط خواسته شده تا نمایندگان مصالح استاندارد در استان مشخص شوند و کسانی که نام مشخص و مجوزهای لازم را ندارند از فروش مصالح غیر استاندارد منع شوند.

 

وی به سبک سازی ساختمان ها هم اشاره کرد و ادامه داد: خراسان شمالی استانی لرزه خیز است بنابراین سبک سازی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مصالح ساختمانی باید به سمتی سوق پیدا کند که سبک سازی ساختمان ها در استان انجام شود.
در خاتمه جلسه از اعضای کارگروه تقدیر شد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;