فاز دوم پویش « موتورسوار خوب» در تهران آغاز شد

 مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به آغاز فاز دوم پویش « موتورسوار خوب » گفت: این پویش با محوریت ترددنکردن موتورسیکلت‌ها در خط ویژه، تونل و پیاده‌راه، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت سرعت مطمئن در پایتخت راه‌اندازی شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، مجتبی دانشور اظهارداشت: در راستای ارتقای فرهنگ موتورسواری و هویت‌بخشی مثبت به موتورسواران فاز اول پویش « موتورسوار خوب» از دی ماه سال گذشته و در راستای ماموریت ذاتی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای اقدامات ترویجی و آموزشی برگزار شد که در ادامه فاز دوم این پویش نیز آغاز شده است.
وی گفت: عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل‌های شهری و مسیرهای ممنوع‌العبور، عدم حضور در پیاده‌رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه‌سازی خانواده آنان و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سر مطمئنه، عدم حمل بار و…) از اهداف این پویش است.
دانشور افزود: براساس آمار پلیس راهور درحال حاضر بیش از ۱۱ میلیون موتورسیکلت پلاک‌شده درکشور وجود دارد که بیش از ۳۵ درصد کل وسایل نقلیه شماره‌گذاری شده را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران بیان کرد: تا سال ۹۶، بیش از ۲ میلیون موتورسیکلت تنها در شهر تهران پلاک‌گذاری شده‌ است که حدود ۹۶ درصد آن موتورهای کاربراتوری هستند و میزان آلایندگی آن، نسبت به سایر انواع موتورسیکلت (انژکتوری و برقی) بسیار بالاتر است.
دانشور اظهارداشت: علاوه بر سهم حدود ۳۰درصد موتورسوارها در آلودگی هوا، یکی دیگر از چالش‌های این وسیله، قانون‌گریزی است به طوری که آمارها نشان می‌دهد سهم موتورسیکلت‌ها از تصادفات در پایتخت به ۴۵ درصد می‌رسد، همچنین مهمترین عامل قانون‌گریزی موتورسیکلت‌ها، عدم هویت بخشی به آنهاست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;