صدور پروانه ساخت و ساز با ضوابط جدید

سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه، اعلام کرد: صدور پروانه از اول مرداد ماه براساس ضوابط و مقرارت طرح تفصیلی جدید ابلاغی انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حامد سلیمی در این باره گفت: با عنایت به تأکیدات شهردار تهران و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در راستای هوشمندسازی فرایند صدور پروانه ساختمانی از اول مرداد ماه براساس ضوابط و مقرارت طرح تفصیلی جدید ابلاغی، ملاک عمل خواهد گرفت.
وی افزود: برای کلیه درخواست های صدور پروانه که از تاریخ ۹۸/۵/۱ و بعد از آن در سامانه شهرسازی ثبت می شود مفاد بندهای ۵-۲، ۷-۲، ۵-۸، ۶-۳ ،۱۱-۴ و ۳۶-۱۶ ضوابط و مقررات طرح تفصیلی جدید شهر تهران ملاک محاسبه افزایش تراکم، طبقه، میزان سطح اشغال زیرزمین ها و…. خواهد بود.
سلیمی تصریح کرد: در خصوص بند ۱۱-۴ برای قطعات با وسعت سه برابر حداقل اندازه قطعه، یک طبقه تشویقی با تراکم متناظر در نظر گرفته می شود و جمله «متقاضی محترم چنانچه درخواست شما احداث بنا به صورت تماماً مسکونی می باشد، سطح اشغال حداکثر ۵۰% و طبقه تشویقی نیز صرفاً جهت قطعات با وسعت پنج برابر حداقل مساحت قطعه متناسب با زیرپهنه وقوع ملک لحاظ می شود» در دستور نقشه املاک های واقع در پهنه M چاپ و به رویت مالکین و ذینفعان رسانده خواهد شد.
وی ادامه داد: مسئولین صدور پروانه مناطق وظیفه کنترل و اعطای طبقه تشویقی را در حالت یاد شده دارند.
سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه با اشاره به اینکه کلیه درخواست های صدور پروانه، تخریب و نوسازی که از تاریخ ۹۸/۵/۱ و بعد از آن در سامانه شهرسازی ثبت می شود گفت: صرفاً امکان ثبت مقادیر (بنای مورد درخواست) منطبق بر دستور نقشه معتبر در آیتم های سطح اشغال مجاز به تفکیک طبقات، تعداد کل طبقات مجاز و تراکم ساختمانی مجاز جهت مهندس طراح میسر است.
وی تأکید کرد: این موضوع به منزله کاهش تعداد و یا سطح اشغال طبقات نبوده و در راستای ضابطه مند نمودن بیش از پیش فرآیند صدور انواع پروانه ساختمانی به اجرا درخواهد آمد.
سلیمی خاطرنشان کرد: هم چنین در کلیه درخواستهای تغییر نقشه ثبت شده از تاریخ ۹۸/۵/۱ و بعد از آن بیشینه سطح اشغال مجاز به تفکیک طبقات تعداد کل طبقات مجاز و تراکم ساختمانی مجاز پروانه معتبر قبلی و دستور نقشه صادره ملاک عمل خواهد بود.
وی یاد آورشد: املاکی که قبل از تاریخ یاد شده (۹۸/۵/۱) در سامانه شهرسازی ثبت درخواست کرده اند و در حال حاضر دارای درخواست جاری برای دریافت پروانه ساختمانی بوده و همچنین دارای تسویه حساب قطعی و تأییدیه وصول سیستمی عوارض تا پایان ۹۸/۶/۳۱ باشند از شمول بندهای فوق الذکر مستثنی می‌شوند و فرصت تعیین شده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;