شکیب: به تعهدات خود به مردم پابند باشیم

به گزارش تاسیسات نیوز،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:  پیشنهادم به همکارانم، طراحان، مجریان و ناظران این است که ما نسبت به آن تعهدی که به مردم شریف داده ایم به عنوان یک مهندس فارغ التحصیل به وظایفمان به نحو احسن عمل نماییم و از هیچ کوششی برای رسیدن به ارتقای کیفیت ساخت و ساز کوتاهی نکنیم
حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور در بیستمین همایش روز بتن در غرفه سازمان نظام مهندسی حاضر شد و از نزدیک از دستاوردهای این نمایشگاه بازدید کرد. وی در خصوص حضور سازمان نظام مهندسی در نمایشگاه و تاثیر آن گفت: حضور در نمایشگاه اثرات قابل توجهی دارد چرا که وجود چنین نمایشگاهی باعث می گردد شرکت های دانش بنیان، متخصصان و دانشگاهیان در زمینه این همایش فعالیت گسترده ای داشته باشند.
دکتر شکیب در گفتگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باعث یک نوع همفکری و تبادل نظر میان صنعتگران جامعه هدف ما خواهد بود و این امر قطعا باعث خواهد گردید تا ما بتوانیم در زمینه ساختمان سازی، ارتقای کیفیت چشمگیری داشته باشیم.
وی بیان کرد: ما در دوران جدید سازمان نظام مهندسی در شورای مرکزی به دنبال تحول کیفی هستیم، تلاش می کنیم تا سازمان نظام مهندسی از منظر کاربردی به عنوان یک مرجع به سرمایه گذارها، سازنده ها و بهره برداران معرفی شود، به عبارتی ما را به عنوان یک مرجع قانونی در کنار خود در کشور بشناسند. وی در ادامه یادآور شد: ما در این دوره جدید به دنبال حفظ شان و جایگاه و منزلت جامعه مهندسین کشور خواهیم بود.
دکتر شکیب در ادامه در پاسخ به این سوال که توصیه شما به مهندسان و مجریان حوزه ساختمان سازی چیست؛ خاطر نشان کرد: پیشنهادم به همکارانم، طراحان، مجریان و ناظران این است که ما نسبت به آن تعهدی که به مردم شریف داده ایم به عنوان یک مهندس فارغ التحصیل به وظایفمان به نحو احسن عمل نماییم و از هیچ کوششی برای رسیدن به ارتقای کیفیت ساخت و ساز کوتاهی نکنیم لذا در این راستا اگر فردی یا کسانی صرفا به دنبال امضای ما باشند اجازه ندهیم به اعتبار جامعه مهندسین لطمه وارد شود. باید طوری عمل کنیم تا جامعه مد نظر ما به خلاقیت، هنر و دانش ما ایمان و یقین پیدا کند.
دکتر شکیب همچنین در خصوص مهمترین گام در ارتقای کیفیت ساخت و ساز گفت: تمامی تشکل هایی که عناصر آن ها در چرخه ساخت و ساز حضور دارند به طور کامل باید به وظایف ذاتی خودشان عمل کنند، در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت صمت، سرمایه گذار و بهره بردار به صورت خاصی به عنوان مطالبه گر به دنبال ساختمان استاندارد و با کیفیت بالا باشند.
وی در ادامه صحبت هایش بیان کرد: بدون شک اگر همه دستگاه ها در کنار همدیگر به وظایف خودشان به درستی عمل کنند قطعا با هم افزایی و همفکری و تعامل بهتر می توانیم شاهد تحولی عظیم در ساخت و ساز کشور باشیم، در این زمینه حتما باید به دنبال تغییر باشیم تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم.
 وی در ادامه در خصوص وضعیت سازمان نظام مهندسی کشور گفت: در ۳۱ استان، سازمان نظام مهندسی فعال است و حدود ۶۰۰ هزار عضو داریم، به عبارتی ساخت یک ساختمان شهری و روستایی با طراحی و اجرا و نظارت سازمان نظام مهندسی شکل می گیرد بنا براین برای رسیدن به یک برایند خوب همه عناصر باید باهم و در کنار هم باشند اگر این اتفاق بیفتد می توانیم شاهد تحول خوبی در این حوزه باشیم.
دکتر شکیب همچنین در خصوص وضعیت بتن در کشور گفت: بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است، زمانی می تواند به مقاومت برسد که مصالح شکل دهنده آن کاملا آماده سازی شده باشد و توسط مهندسین ناظر کنترل شود و ما این تعهد را داریم تا با کنترل مضاعف این اتفاق بیفتد و از بتنی استاندارد در ساخت و ساز ساختمان بهره ببریم.
دکتر شکیب در پایان بیان کرد: ایجاد وحدت رویه یکی از موضوعاتی است که در دوره جدید در سازمان نظام مهندسی به آن توجه ویژه ای خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;