شکایت مردمی از سرویس کارهای مجاز آسانسور پیگیری می شود

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور گفت: براساس تبصره یک ماده ۱۷ نظام صنفی تمام افرادی که برای تعمیر آسانسور به آپارتمان ها مراجعه می کنند باید دارای کارت صلاحیت فردی پلیس امکان و صلاحیت فنی اتحادیه باشند.
 به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رئیس اتحادیه کشوری آسانسور با بیان اینکه براساس تبصره یک ماده ۱۷ نظام صنفی تمام افرادی که برای تعمیر وسایل به آپارتمان ها مراجعه می کنند باید کارت صلاحیت فردی و فنی داشته باشند، گفت: صلاحیت فنی باید از سوی اتحادیه و صلاحیت فردی باید از سوی پلیس امکان ناجا صادر می‌شود که تا زمانی که در آن صنف فعالیت می‌کند کارت مشترک صادر شده برای سرویس‌کار معتبر خواهد بود.
عباس ابریشمی با بیان اینکه در بخش خدمات و سرویس آسانسور ۱۵۰۰ نفر مجوز دارند، افزود: در مجموع ۴ هزار نفر برای انجام سرویس‌های آسانسور دارای مجوز هستند و سامانه صلاحیت فردی برای این است که مردم بتوانند بین سرویس‌کارهای مجاز  و غیرمجاز تمایز قائل شوند و در صورتی مردم از یک سرویس‌کار شکایت داشته باشد درصورتی که جزو افراد مجوز دارد باشند شکایت بررسی خواهد شد در غیر این صورت مدیر ساختمان مسئول پاسخگویی در مقابل مشکلات حادث‌شده در آسانسور خواهد بود.
او با تاکید بر اینکه عضویت سرویس‌کارهای آسانسور نیازمند انجام اقداماتی همچون سوءپیشینه و … بوده که پلیس مسئول اجرای آن است، اظهار کرد: صلاحیت فنی افراد از طریق سابقه کار و تاییدیه پیشکسوتان قابل احراز هستند و برخی از آن‌ها می‌توانند با گرفتن گواهی فنی از مراکز آموزشی معتبر در این بخش فعالیت کنند.
ابریشمی همچنین تاکید کرد: قطعات مورد نیاز آسانسورهای کمتر از ۸ طبقه بیش از ۹۰ درصد در داخل تولید می‌شود و در آسانسورهای با سرعت بالا بخشی از قطعات وارداتی است.
همچنین علیرضا سخاوت نایب‌رئیس اتحادیه کشوری آسانسور با اشاره به اینکه تمام آسانسورها در کشور باید دارای شناسنامه باشند، اظهار کرد: سامانه شناسا می‌تواند به ارتقای ایمنی آسانسورها کمک کند، زیرا در حال حاضر رویکرد این است که گروه‌های مختلف تولید و مونتاژ در این سامانه عضو شوند و وضعیت سرویس آسانسورها و میزان رضایت مردم از آسانسورها و سرویس‌ها اطلاع پیدا کند.
او با تاکید بر اینکه داده‌ها درباره ایمنی آسانسورها برای سیاست‌گذاری‌های کلان در صنعت آسانسور موثر است، گفت: داده‌ها در زمینه ایمنی آسانسورها به صورت کدگذاری ذخیره می‌شود و برای همه قابل خواندن نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمدنصیری می گوید

    سلام
    حدود چهار سال قبل شخصی بنام [م.س. نام کامل ایشان در نشریه موجود است] خودش را بنام سرویسکار جا زد و با یک سر برگ شرکت جعلی اسانسوروباما قرار داد بست و اکنون مشخص شده که ایشان جا و مکان درستی ندارد وان شرکت و قرار داد جعلی است و به اسانسور به علت وارد نبودن ایشان خسارت وارد شده است و جواب گو نیست لطفا راهنمایی بفرمایید ما چکار کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;