شناسایی و جمع آوری انشعاب غیرمجاز آب روستایی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبر گزاری مهر، نعمت اله آلبوغبیش، معاون فرماندار شادگان اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب، مشکلات افت فشار و کمبود آب در بعضی از روستاهای تابعه آغاز شده است.





وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۹۲ هزار مترمکعب آب ازتأسیسات آبرسانی دارخوین و خط لوله ۴۰ اینچ تأمین می شود و علاوه بر آن تعداد ۲۱ روستا از دهستان های حسینی و بوزی آب آنها از کانال کوت امیر گرگر (اهواز ـ ماهشهر) و در بخش دارخوین تعداد سه روستا آب آنها از خط آب حیات اهواز ـ آبادان و تأسیسات آبرسانی چهار روستا مستقیماً از رودخانه کارون تأمین می شود.






معاون فرماندار شادگان تصریح کرد: در صورتی که فقط آب خط ۴۰ اینچ جهت کل جمعیت ۱۶۰ هزار نفری شهرستان محاسبه شود، سرانه مصرفی هر نفر روزانه ۵۷۵ لیتر خواهد بود و چنانچه جمعیت روستاهایی که آب آنها از سایر منابع ذکر شده تأمین می شود، کسر خواهد شد که قطعاً رقم سرانه آب مصرفی بیشتر خواهد شد.






آلبوغبیش یادآورشد: تأمین آب مصرفی روستائیان تا زمان تکمیل خط آبرسانی ۵۳ اینچ طرح الغدیر، مستلزم مدیریت بهینه مسئولان آبفای شهری و روستایی و تلاش درجهت بازسازی و نگهداری تأسیسات موجود و به ویژه همکاری هر چه بیشتر همشهریان به منظور پیشگیری از مصرف غیرمجاز آب است.





وی در پایان گفت: در سال ۹۴ تعداد ۴۵۱ پرونده انشعاب آب غیرمجاز روستایی به مراجع قضایی منعکس شد که ۲۹۰ پرونده رسیدگی و مابقی درحال رسیدگی است. بدیهی است مصرف غیرمجاز آب علاوه بر داشتن اشکال شرعی و به دنبال آن برخورد قانونی باعث عدم رسیدن آب به روستاهای پایین دست و ایجاد نارضایتی شدید جهت اهالی این روستاها خواهد شد که بسیار نگران کننده است و جای تأمل دارد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;