شناسایی واحدهای مشمول استاندارد اجباری

به گزارش تاسیسات نیوز، در جدیدترین اقدام از سوی بازرسان و کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد، واحدهای تولیدی جدید مشمول اجرای استاندارد اجباری شناسایی شدند.





مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در جمع اعضای کارگروه نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری مصالح افزود: از ابتدای سال و به‌منظور تحقق بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با عنوان افزایش پوشش استاندارد برای محصولات داخلی و ترویج آنها، این اداره کل با همکاری شرکت‌های بازرسی همکار اقدامات جدیدی را آغاز کرد.




محمدحسین ماجدی اردکانی گفت: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، این اداره کل در مرحله اول از طریق یکسری تحقیقات میدانی نسبت به شناسایی واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری اقدام کرد که در قالب این طرح به سراغ آن دسته از واحدهایی که تا کنون به ما مراجعه‌ای نداشته، رفتیم و 88 واحد تولیدی که فرآورده آنها مشمول استاندارد اجباری است و تاکنون به اداره کل مراجعه نکرده بودند، شناسایی و تذکرات و اخطارهای لازم به آنها داده شد.





وی ادامه داد: نخست تولیدات 1090 واحد مشمول مقررات استاندارد اجباری شناخته شد که با مراجعه به آنها مشخص شد تاکنون 548 واحد هیچ مراجعه‌ای به اداره کل استاندارد استان یزد نداشته‌اند. از این تعداد 309 واحد پاسخگوی ما بودند که تنها 131 مورد فعال بودند، با بررسی‌های دقیق‌تر 88 واحد برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد فراخوانده شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;