شفاف‌سازی امضاء فروشی در نظام مهندسی

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران گفت: اگر بحث امضاء فروشی در بین مهندسان مطرح است باید این موضوع به صورت کامل شفاف سازی شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بیژن خطبیی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به موضوع امضاء فروشی در نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: اخیرا بحث امضاء فروش بین مهندسان کشور مطرح شده، اما این موضوع در بین تمامی اعضای نظام مهندسی وجود ندارد و ممکن است تنها چند نفر اقدام به امضاء فروشی کنند.
او با بیان اینکه در هر صنف و دستگاهی عده‌ای اقدام به فعالیت‌های غیر قانونی و خارج از چارچوب می‌کنند،‌ گفت: این موضوع نباید به تمامی افراد یک صنف تسری یابد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران توضیح داد: اگر بحث امضاء فروشی در بین مهندسان مطرح است باید این موضوع به صورت کامل شفاف سازی شود و اگر افرادی مدرک و یا سندی برای اثبات این موضوع دارند به دیوان عدالت اداری و یا قوه قضائیه ارائه دهند.
خطیبی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در چند سال اخیر موضوع شفافیت سازمان‌ها و بخش‌های مختلف را مطرح کرده است،‌ گفت: شفاف سازی در تمامی بخش‌ها لازم است و ما امیدواریم که هر چه سریعتر این موضوع در دستگاه‌ها و معاونت‌ها به مرحله اجرایی برسد.
او توضیح داد: در چند ماه اخیر میزان تخلفات در حوزه نظام مهندسی با افزایش نظارت‌ها بسیار کاهش یافته و بهتر است برخی از مدعیان امضاء فروشی، مدارک و مستندات خود را برای اثبات این قضیه هر چه سریع‌تر ارائه دهند.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یاد آور شد: شفاف سازی در این بخش باعث می‌شود که سازندگان ذی‌صلاح و صاحب صلاحیت، وارد حوزه ساخت و ساز شوند که این خود زمینه‌ساز افزایش کیفیت در این بخش می‌شود.
خطیبی تاکید کرد: ۲۰ هزار شغل به حوزه ساخت و ساز متصل است و در صورتی که اطلاعات این بخش‌ها شفاف سازی شود می‌تواند رکود موجود در حوزه ساخت و ساز را نیز برطرف کند.
او با اشاره به اینکه فساد اصلی در نظام مهندسی کشور از سازندگان فاقد صلاحیت سر چشمه می‌گیرد، گفت: متاسفانه ورود سازندگان فاقد صلاحیت باعث شده که ایرادات در حوزه ساخت و ساز افزایش یابد و این موضوع در چند سال گذشته تبدیل به یک معضل جدی در حوزه مسکن شده است.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: باید هر چه سریعتر ریشه فساد در حوزه ساخت و ساز را شناسایی کرده و سخت‌گیری برای ورود سازندگان صاحب صلاحیت جدی‌تر شود.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;