شرکت ملی نفت ایران دومین شرکت برتر نفت جهان

 

بر اساس جدیدترین رده بندی هفته نامه “پترولیوم اینتلیجنس ویکلی” (PIW) شرکت ملی نفت ایران در میان 50 شرکت برتر نفت و گاز جهان، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، بر اساس رده بندی منتشر شده از سوی PIW شرکت ملی نفت ایران به لحاظ وسعت عملیات و برخورداری از منابع نفت و گاز و میزان تولیدات، جایگاه دوم را پس از شرکت آرامکوی عربستان به خود اختصاص داده است.

نشریه قطب انرژی (Energy Compass) در جدیدترین شماره خود ضمن اعلام این مطلب افزود: تمرکز روی عملیات در این رده بندی، مقایسه معناداری را میان شرکت های مختلف، اعم از دولتی و غیردولتی امکان پذیر می سازد و نتایج حاصله را از رده بندی هایی که بیشتر حوزه تجاری را مد نظر قرار می دهد، متفاوت می سازد.

در فهرست رده بندی PIW پنجاه شرکت برتر نفت و گاز جهان با یکدیگر مقایسه شده اند و مقوله هایی چون میزان ذخایر نفت و گاز، تولید، ظرفیت های پالایشی و حجم فروش تولیدات بر اساس اطلاعات عملیاتی دریافتی از بیش از 130 شرکت بین المللی مبنای این رده بندی قرار گرفته است.

رده بندی حاضر بر اساس نتایج عملیاتی شرکت های مورد مطالعه در سال مالی 2011 یعنی جدیدترین دوره ای که اطلاعات آن در دسترس بوده، استخراج شده است.

شرکت های سی ان پی سی چین، بریتیش پترولیوم انگلستان، گازپروم روسیه و استات اویل نروژ در این رده بندی پس از شرکت ملی نفت ایران قرار می گیرند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;