سوراخ کردن دیوار از نوع مربعی شکل

به گزارش تاسیسات نیوز، استفاده از دریل رایج ترین راه برای سوراخ کردن مقاطع دایره ای است، اما پرسش اینجاست که آیا راهی برای سوراخ کردن مقاطع مربعی شکل با استفاده از دریل وجود دارد یا خیر.

 

 

 

 

پژوهشگران به تازگی دریل هوشمند جدیدی با نام “Quadsaw drill” ابداع کرده اند که به کمک آن می توان بدون هیچ زحمتی سوراخ های مربع شکل و یا مستتطیل شکل بر روی دیوارهای گچی ایجاد کرد.

 

 

 

 

دریل وسیله ‌ای است که با حرکت دورانی سریع برای سوراخ کردن به کار می‌رود. دریل ها با توجه قدرتی که دارند از سوراخکاری چوب تا فلزات و حتی در بتن می توانند به کار گرفته شوند.


 

با پیشرفت ابزارها، امروزه نه تنها برای سوراخ کاری، بلکه با اضافه کردن قطعاتی دیگر، می توان امکاناتی مانند ساب زن، گردبر، عمود بر و… را هم به این دستگاه اضافه کرد.

 

 

 

 

این در حالی است که چنگال های مخصوص که برای این دریل تعبیه شده است و مجهز به ابزارهای مختلف می باشد که حتی قادر است زنجیرهای موتورسیکلت را سوراخ کند.

 

 

 

 

بنابراین می توان از دریل هوشمند قادر ات برای سوراخ کردن پریزهای برق و وسایل الکترونیکی دیگر استفاده کرد. این دریل از چهار تیغه برش تشکیل شده است و از یک ارتفاع سنج برای اینکه ابعاد دقیق سوراخ های مربع شکل پریز را تعیین کند، بهره مند است.

 

 

 

 

با این شیوه می توان کار سخت و طاقت فرسای سوراخ کردن دیوارهای گچی را بسیار سریع تر، آسان تر و تمیزتر انجام داد. دستگاه Quadsaw قادر است 200 میلیون سوراخ مربع شکل را در مدت یک سال بر روی دیوار ایجاد کند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;